Direktlänk till inlägg 10 maj 2007

Katthumor

Av Mari-Louise - 10 maj 2007 15:17

För rättvisans skull kommer här en sida med katthumor också.

Några exempel kommer här:


Gyllene regler för katter

Dessa gyllene regler måste alla katter kunna, innan de beslutar sig för att flytta hem till sina människor.

Att hjälpa till: En av kattens viktigaste uppgifter är att hjälpa sina människor. Oftast kallar dock människan denna uppgift för "att vara i vägen", men det betyder precis samma sak som "att hjälpa till". Människan behöver hjälp i många olika situationer, så här kommer tips på de vanligaste "att hjälpa till" situationerna:
Laga mat: När din människa lagar mat, sätt dig bakom hans ena häl. Du ses inte och därför har du större chans att bli trampad på och sen upplockad och tröstad kanske med en munsbit eller två.
Bokläsning: Försök hjälpa din människa med bokläsningen genom att placera dig mellan boken och människans ögon. Denna regel gäller bara om du inte kan lägga dig tvärs över boken.
Pappersarbete: Lägg dig på pappret så att det mesta av detta döljs under dig, eller i alla fall den viktigaste delen. Låtsas att du sover, men då och då sticker du ut tassen och slår till på pennan. Den som arbetar kommer att försöka distrahera dig, ignorera det och fortsätt. Kom ihåg att målet är att vara i vägen så mycket som möjligt och förhindra arbetet.

 
 
Hjördis

Hjördis

10 maj 2007 15:46



Tack det samma , jag blir så glad när nya bloggare hittar till mig. Är det okej om jag länkar till dig från min blogg. Ha en bra eftermiddag Kram // Hjördis

http://blogg.passagen.se/tussestina

 
Filifjonkan skrattar

Filifjonkan skrattar

10 maj 2007 18:57

Godkväll Millis: Skrattar typiskt katter det där men du glömde lägg dig rakt över mattes 2000 bitars pussel och när du går därifrån se till att ta med dig sådär en 300 bitar pussel samtidigt och lek sen med bitarna så de åker in under listerna eller bakom spisen.Hjälp gärna Matte att riva toapappersrullen det gör ju hon...Hehhe Har haft 2 st älsklingar själv.

http://filifjonkan-se

 
Ingen bild

Pia

10 maj 2007 20:42

Ha ha känner man igen det där? Mm vad tror ni;)

 
Fru Fundersam

Fru Fundersam

10 maj 2007 22:24

Jamen vad kul!
Det är nästan så att jag längtar ihjäl mig efter att skaffa en katt igen ....
:-) Har haft många förut.

http://frufundersam.bloggagratis.se

 
Anna Stilla

Anna Stilla

10 maj 2007 23:26

Ha ha ha! Oj vad det stämmer med verkligheten. Tack för länken! Jag är både hund- och kattägare så det är mycket nyttigt jag får läsa om :)

http://www.annastilla.blogspot.com

 
Helena på Room Service

Helena på Room Service

11 maj 2007 11:14

Stämmer exakt på mina katters hemmauppgifter :)

http://roomservice.blogg.se

 
skogsfrun

skogsfrun

11 maj 2007 11:17

Man kan lära sig mycket av katter;)

http://barasaras

 
Thindra

Thindra

11 maj 2007 14:03

Va? Jag har ingen aning vad ni pratar om.....

http://thindrasbravader.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Clara

11 maj 2007 14:27

Den här gillade Moltaz! En skön helg önskar jag dig ....kram.

 
Ingen bild

Millis

11 maj 2007 18:06

Det är visst många kattmänniskor bland besökarna här;)
Kul att ni också har hittat hit Hjördis och Helena.
Självklart är det ok om du länkar till mig Hjördis. Det är bara roligt.

 
ylle

ylle

13 maj 2007 08:48

Ja katter de är härliga de!!! Kan tyvärr inte ha någon längre p g a allergi, men jag får nöja mig med liten hund och ponnypojkar. Kan sakna katters fräcka självständighet ibland! hälsnngar Ylle

http://sammie.blogg.se

 
Ingen bild

Millis

14 maj 2007 18:03

Kul att du har hittat hit Ylle!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mari-Louise - 27 januari 2010 21:06


...sticklusten igen    Hittills har det, förutom gubbens "gipssocka", blivit ett par mössor och en "halsvärmare".      Den här har jag stickat till en svägerska....      ...den heter Star Crossed Slouchy Beret och jag har stickat den ...

Av Mari-Louise - 16 januari 2010 14:26


...gubbens operation, tack och lov...hoppas att det läker som det ska också.      Han beställde en socka att ha över gipset, så jag stickade den här åt honom, utan att ha en aning om hur stort gips han skulle få. Som tur är passar den bra:-) ...

Av Mari-Louise - 13 januari 2010 22:57


...med hobbyer (heter det så?) förut, eftersom jag har skaffat mig en till    Jag har länge funderat på att försöka göra kort och Piapuma var så snäll att hon kom och hade en liten snabbkurs med mig i mitten av december.    Det här är det fö...

Av Mari-Louise - 9 januari 2010 18:48


...men jag är i alla fall på bättringsvägen    Håll tummarna för att gubben min slipper förkylning nu. Han ska nämligen opereras nästa vecka och det vore ju synd om det blir inställt.    Här kommer ett litet minne från sommaren...tycker att ...

Av Mari-Louise - 7 januari 2010 23:37

Jag har faktiskt klarat mig riktigt bra från förkylningar länge, men nu är det dags igen  ...hostar, nyser, fryser, svettas om vartannat och tycker allmänt synd om mig  själv Nu ska jag ta mig en kopp  och sen ska jag försöka sova lite. ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards