Direktlänk till inlägg 22 maj 2007

Renoveringsobjekt

Av Mari-Louise - 22 maj 2007 16:36

Vi har hämtat ner två gamla stolar från vinden. Jag tycker att modellen är så fin. Det är flera lager med färg på dem, originalsitsarna är trasiga och de är spruckna på en del ställen, men jag tror att det går att göra dem riktigt fina. De har varit mina morföräldrars och därför är det ju extra roligt att ha dem.

 
 
Gerda-Thyra

Gerda-Thyra

22 maj 2007 19:29

Jättefina stolar!
Och tröjorna här nedanför är otroligt fina...och så nallarna....

http://gerda-thyra.bloggagratis.se

 
Anna Stilla

Anna Stilla

22 maj 2007 22:22

Jag är övertygad att stolarna kommer att bli kalasfina när du har fixat till sitsen.

http://www.annastilla.blogspot.com

 
helga

helga

23 maj 2007 08:19

Riktig fin stol. Var det en rottingsits i original?? Kul med projekt!!

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
skogsfrun

skogsfrun

23 maj 2007 09:13

Underbar stol! Bra att den blir iordninggjord. Jag får lust att hiva ut mina 4 klumpiga furustolar med d:o bord och handla nytt* gammalt fint på vårt suveräna loppis;)

http://barasaras

 
Clara

Clara

23 maj 2007 14:02

Dom blir kanonfina när du lagt en hand...eller två :=) på dom!!!
Kram

http://claraslinneskap.blogspot.com

 
Ingen bild

Millis

23 maj 2007 15:40

Tack, snälla ni, för att ni tror på att jag ska lyckas med att få mina stolar fina.
Helga: Sitsarna var av fanér med borrade hål i, men jag tror att jag ska göra tygklädda sitsar istället...mycket skönare att sitta på;)

 
Anette

Anette

26 maj 2007 21:20

Åh, vilka underbara stolar. Såna hade vi också och då tyckte jag att de var vansinnigt fula. Jag var bara barnet då. Nu önskar jag att jag hade åtminstone en sån.
Jag har förresten sett en sån eller liknande stol som hade trasig sits. Hon hade tagit bort sitsen och häftat dit en bastkorg som hon odlade i. Kryddor tror jag hon hade. Det var jättefint.
Kram
Anette

http://anette.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Filifjonkan

27 maj 2007 16:00

Tror på tygklädda sitsar att slå sig ner på alldeles för hårt med de gamla håliga Minns at jag rev sönder en kjol en gång på en sådan gammal sits den var liksom krackelerad på något underligt vis.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mari-Louise - 27 januari 2010 21:06


...sticklusten igen    Hittills har det, förutom gubbens "gipssocka", blivit ett par mössor och en "halsvärmare".      Den här har jag stickat till en svägerska....      ...den heter Star Crossed Slouchy Beret och jag har stickat den ...

Av Mari-Louise - 16 januari 2010 14:26


...gubbens operation, tack och lov...hoppas att det läker som det ska också.      Han beställde en socka att ha över gipset, så jag stickade den här åt honom, utan att ha en aning om hur stort gips han skulle få. Som tur är passar den bra:-) ...

Av Mari-Louise - 13 januari 2010 22:57


...med hobbyer (heter det så?) förut, eftersom jag har skaffat mig en till    Jag har länge funderat på att försöka göra kort och Piapuma var så snäll att hon kom och hade en liten snabbkurs med mig i mitten av december.    Det här är det fö...

Av Mari-Louise - 9 januari 2010 18:48


...men jag är i alla fall på bättringsvägen    Håll tummarna för att gubben min slipper förkylning nu. Han ska nämligen opereras nästa vecka och det vore ju synd om det blir inställt.    Här kommer ett litet minne från sommaren...tycker att ...

Av Mari-Louise - 7 januari 2010 23:37

Jag har faktiskt klarat mig riktigt bra från förkylningar länge, men nu är det dags igen  ...hostar, nyser, fryser, svettas om vartannat och tycker allmänt synd om mig  själv Nu ska jag ta mig en kopp  och sen ska jag försöka sova lite. ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards