Direktlänk till inlägg 28 maj 2007

Tack för alla underbara, snälla och fina kommentarer...

Av Mari-Louise - 28 maj 2007 15:04

...som jag har fått. De betyder jättemycket för mig! Nu börjar jag återfå krafterna nåt sånär  i alla fall, underbart!!!

Det kanske är dags för en liten förklaring. Jag håller på att återhämta mig från utbrändhet, eller kalla det vad ni vill. Ibland, som nu t.ex när min man har varit sjuk och jag har varit tvungen att va starkare än vad jag egentligen är, så känner jag inte förrän det är för sent att jag har överansträngt mig igen. För mig innebär det att jag, förutom att va fruktansvärt trött, blir  glömsk (värre än vanligt), inte hittar de rätta orden när jag pratar/skriver, om jag överhuvudtaget orkar prata, klarar inte av att ta in för mycket intryck, vare sig genom ögon eller öron, stelare och mer värk i kroppen, självkänslan sjunker och dessutom är jag så spänd och lättstressad att ångestnivån är ganska hög.

Då är det vila och avslappning, som gäller. Jag vet att det är många av er, som har liknande problem, så ni vet vad det är jag "svamlar" om.

Det här är i alla fall en liten förklaring om hur jag har det just nu, inget livshotande, som tur är, men jobbigt är det...får se om jag låter inlägget va kvar, eller om jag tar bort om ett par dar.

Nu måste jag vila ett tag igen, men jag hoppas att jag ska orka med att ta en tur på mina favoritbloggar sen.

Kramar till er alla och än en gång tack för alla goa kommentarer och kramar.


 
 
Ingen bild

Pia

28 maj 2007 18:03

Skönt att se att du orkade ta en liten sväng härinne gumman. Ta det lugnt o vila nu, vi ses sen i veckan.

Kram kram

 
helga

helga

28 maj 2007 19:51

Skönt att få höra hur det står till. Min syster har liknande bekymmer. Vila så mkt du orkar.

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

28 maj 2007 20:14

Tråkigt att höra att du har mått dåligt! Men skönt att det känns lite bättre nu. Det är så svårt när man måste vara starkare och klara av mer än man egentligen orkar med...jag vet också hur det känns!
Kram och sköt om dig!

http://www.slojdbiten.bloggagratis.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

28 maj 2007 22:28

å kära Millis hoppas du vilar dig nu igen när du varit runt en sväng,,glad att du kom in till mig men jag väntar på dig även om det tar lång tid. Bättre du vilar än går i väggen igen..kramis till dig.

http://filifjonkan-se

 
G

G

29 maj 2007 08:10

Ta igen dig nu så mycket du kan. Väggen ska man hålla sig långt ifrån om det går. Har varit där.

http://gilla.bloggagratis.se

 
skogsfrun

skogsfrun

29 maj 2007 08:47

Roligt att du är tillbaks igen Millis! allt tycks ordna sig till det bästa. jag brukar trösta mig med att det kunde varit värre* det kan det för det mesta, och vila...ja framför datorn sitter man väl bra;)

http://barasaras

 
Fru Fundersam

Fru Fundersam

29 maj 2007 16:07

Ja, jag vet hur det är. Ibland måste man ta i mer än vad som är bra för en. Och det ÄR så jobbigt ... Försök att strunta i så mycket som möjligt av allt som tar musten ur dig och försök att unna dig roliga saker och vila. Mitt uppe i allt!
STORA KRAMAR!!!!!!!!

http://frufundersam.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Millis

29 maj 2007 19:01

Tusen tack för all uppmuntran och alla kramar!
Jag var ju runt på en liten bloggsväng igår, men idag orkar jag tyvärr inte det, så jag får hälsa till er så här istället.
Kram på er och var rädda om er!

 
Anna Stilla

Anna Stilla

29 maj 2007 19:23

Jag vet hur jobbigt det kan kännas. Så vila Millis så mycket det går. Jag brukar säga att i livet finns det två måsten, äta och sova. Resten kan man glömma om man vill. Nu överdriver jag så klart men, som du säkert redan vet, allt handlar om hur vi prioriterar. Prioritera dig själv så mycket du kan. Kramar från Anna

http://www.annastilla.blogspot.com

 
Clara

Clara

30 maj 2007 07:28

Kära Millis...var rädd om dig! Strunta i bloggar och forum ett tag och vila dig....du måste tillåta dig att vara "egoistisk" nu ett tag....inte ge ut för mycket av dina energier....skickar goda tankar till dig NUUUUUUU!!! Kram

http://claraslinneskap.blogspot.com

 
elaina

elaina

30 maj 2007 22:21

Vet preeeeciiis va Du pratar om!
Unna Dig själv å bara vara.
Skickar oxå KRAFTkramar...
=0)

http://elaina.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Elle

31 maj 2007 07:53

Hoppas snart Du hittar tillbaka till Dej själv .. är just nu inne i en liknande period ... bara att ta det som det är .. men....*L* Krya på Dej , Styrkekramar från mej!

 
Ingen bild

Millis

31 maj 2007 11:16

Tackar än en gång för alla fina kommentarer och kramar. De värmer så gott!
Kramisar från mig till er!

 
Anette

Anette

1 juni 2007 17:37

Jag tänker på dig, Millis. Inte kul att må så dåligt. Du får ta en dag i taget så kommer du tillbaka snart. Kör ditt eget race nu.
Kram

http://anette.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mari-Louise - 27 januari 2010 21:06


...sticklusten igen    Hittills har det, förutom gubbens "gipssocka", blivit ett par mössor och en "halsvärmare".      Den här har jag stickat till en svägerska....      ...den heter Star Crossed Slouchy Beret och jag har stickat den ...

Av Mari-Louise - 16 januari 2010 14:26


...gubbens operation, tack och lov...hoppas att det läker som det ska också.      Han beställde en socka att ha över gipset, så jag stickade den här åt honom, utan att ha en aning om hur stort gips han skulle få. Som tur är passar den bra:-) ...

Av Mari-Louise - 13 januari 2010 22:57


...med hobbyer (heter det så?) förut, eftersom jag har skaffat mig en till    Jag har länge funderat på att försöka göra kort och Piapuma var så snäll att hon kom och hade en liten snabbkurs med mig i mitten av december.    Det här är det fö...

Av Mari-Louise - 9 januari 2010 18:48


...men jag är i alla fall på bättringsvägen    Håll tummarna för att gubben min slipper förkylning nu. Han ska nämligen opereras nästa vecka och det vore ju synd om det blir inställt.    Här kommer ett litet minne från sommaren...tycker att ...

Av Mari-Louise - 7 januari 2010 23:37

Jag har faktiskt klarat mig riktigt bra från förkylningar länge, men nu är det dags igen  ...hostar, nyser, fryser, svettas om vartannat och tycker allmänt synd om mig  själv Nu ska jag ta mig en kopp  och sen ska jag försöka sova lite. ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards