Direktlänk till inlägg 18 juni 2007

Rådjur...

Av Mari-Louise - 18 juni 2007 17:19

...finns det gott om där vi bor. Flera av våra grannar har haft besök av dem i sina trädgårdar, där de små liven har mumsat på blommor och blad. Just det där med att få sina blommor uppätna är ju inte så kul förstås, men annars är det kul att ha dem så nära inpå knutarna, tycker jag.


Den här råbocken fotade gubben min häromdan.

 
 
Hjördis

Hjördis

18 juni 2007 19:56


Tack för titten hos mig. Ja det är mysigt och en härlig stämmning att vara ute på spelmansstämmor, sången och musiken betyder mycket för oss och det ger så mycket glädje. Passar nu på att önska dig och din familj en trevlig Midsommar Kram // Hjördis

http://blogg.passagen.se/tussestina

 
Ingen bild

Filikjonkan

18 juni 2007 21:46

Godkväll. Hördu rådjur är söta att se på tv men fy vad jag avskyr dem när de kaläter min trädgård närapå år efter år.Inget hjälper Har nästan ruinerat mig på olika medel och grejor som skall skrämma dem, Numera har jag en högtalare som står under tak som jag kan väsa i så de får spader men det hjälper bara för stunden de kommer igen sådär en timme senare,

 
mat-huset

mat-huset

18 juni 2007 22:15

Kikar in och säger hej! Underbart fin nejlika du hade längre ned på sidan.
Tack för påhälsningen och välkommen tillbaka!

http://mat.bloggagratis.se

 
Clara

Clara

19 juni 2007 09:08

Håller med dig helt och hållet....blandade känslor till rådjuren kan man få....speciellt när man går ut i sin trädgård och inte hittar några rosor på sin fina New Dawn....konstigt det var ju flera stycken igår...plus en massa knoppar!? Men men ...så är det när man har skogen som granne :=) kram

http://claraslinneskap.blogspot.com

 
Ingen bild

Filifjonkan nickar

19 juni 2007 14:59

Ja skogen har Filifjonkan med till granne och det är verkligen på gott och ont Ibland kommer en stor gammal ruskig grävling lufsande letar körsbär sen lägger han stora blaffor baj som en halv komocka där den går fram.Har till och med haft en älg på besök när äppelträden var kvar, Men nu är de nedsågade har bara sånt på framsidan nu räcker. Fick ju kasta kärrevis med äpplen . men bilden på råbocken är fin idag med. Ha det bra nu

 
stina

stina

19 juni 2007 15:28

Men vilken fin bild, tycker jag. Kram Stina

http://hemmapalandet.blogspot.com

 
Hannele

Hannele

19 juni 2007 15:33

Vacker bild, fast gillar inte rådjur annat än på tallriken..

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Ruth

Ruth

19 juni 2007 19:04

Ja, dessa vackra djuren som hittar på så mycket otyg. Har lagt in ett recept på min Blogg som jag tror skall hjälpa till att hålla dom borta från blommorna.
Kramiz !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Anette

Anette

20 juni 2007 19:05

Glad midsommar. Hoppas den blir fin.
Kram
Anette

http://anette.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

21 juni 2007 10:00

Trevlig Midsommar!

http://strumpstickan.blogspot.com

 
Erika

Erika

25 juni 2007 15:23

Vilken vacker bild. Kan det bli vackrare än så, tror inte det!

http://ericha.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mari-Louise - 27 januari 2010 21:06


...sticklusten igen    Hittills har det, förutom gubbens "gipssocka", blivit ett par mössor och en "halsvärmare".      Den här har jag stickat till en svägerska....      ...den heter Star Crossed Slouchy Beret och jag har stickat den ...

Av Mari-Louise - 16 januari 2010 14:26


...gubbens operation, tack och lov...hoppas att det läker som det ska också.      Han beställde en socka att ha över gipset, så jag stickade den här åt honom, utan att ha en aning om hur stort gips han skulle få. Som tur är passar den bra:-) ...

Av Mari-Louise - 13 januari 2010 22:57


...med hobbyer (heter det så?) förut, eftersom jag har skaffat mig en till    Jag har länge funderat på att försöka göra kort och Piapuma var så snäll att hon kom och hade en liten snabbkurs med mig i mitten av december.    Det här är det fö...

Av Mari-Louise - 9 januari 2010 18:48


...men jag är i alla fall på bättringsvägen    Håll tummarna för att gubben min slipper förkylning nu. Han ska nämligen opereras nästa vecka och det vore ju synd om det blir inställt.    Här kommer ett litet minne från sommaren...tycker att ...

Av Mari-Louise - 7 januari 2010 23:37

Jag har faktiskt klarat mig riktigt bra från förkylningar länge, men nu är det dags igen  ...hostar, nyser, fryser, svettas om vartannat och tycker allmänt synd om mig  själv Nu ska jag ta mig en kopp  och sen ska jag försöka sova lite. ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards