Direktlänk till inlägg 5 juli 2007

Hallsoffa

Av Mari-Louise - 5 juli 2007 13:34

Så här ser det ut när man öppnar ytterdörren hemma hos oss.


Soffan är väggfast och har ett lock man kan lyfta på, mycket bra förvaringsställe.


Både soffan och vägglampan har gubben designat och gjort själv. Millis har kladdat med målarpenseln lite överallt, som vanligt;)

Jag har funderat på att måla spegelramen antikvit, men vet inte om jag vågar.

Tapeten är verkligen lika grön, som den ser ut att va...ser hemskt ut så här, men när man ser hela hallen ser det riktigt bra ut, tycker jag i alla fall *fniss*.


 
 
Ruth

Ruth

5 juli 2007 14:11

Vilken praktisk hall, mild härlig färg. Är det en antik spegel så skulle jag inte målat den, även om en vit ram skulle varit finare. Kanske köpa en annan spegel dit, loppisfynd är inte att förakta, och färg gör pricken över I-et.

http://Djuren kan råka ut för det mest oväntade, behöver

 
Ingen bild

Millis

5 juli 2007 14:49

Spegeln är köpt på ÖoB, så den är varken antik eller särskilt dyr.

 
stina

stina

5 juli 2007 16:21

Vilken mysig hall ni har. Puss

http://hemmapalandet.blogspot.com

 
Ingen bild

Ruth

5 juli 2007 18:06

Är det ingen klenod, så för 17 gubbar fram med målarfärg och pensel, då är det ingen tvekan ju !

 
trollpackan kollar läget

trollpackan kollar läget

5 juli 2007 18:56

Skulle bli snyggt med antikvitt på ramen! Och om jag får komma med ett förslag, om det hade varit min hall, hade jag försökt att hitta ett tyg i färgen du målat på dörrarna, den blågrå(? ser ut som det). Fast det är ju bara ett försiktigt förslag..:) Fint är det i hallen iallafall!

http://trollpackan

 
Mia

Mia

5 juli 2007 19:35

Otroligt smart soffa, kanonfin!

http://hemochlycka.blogspot.com

 
Ingen bild

Flifjonkan hasar in i tofflor

5 juli 2007 23:09

Godkväll men det var ju pysigt i din hall, Gillar färgkombinationen och soffan är ju toppen.Ja Filifjonkan ser ju svagt ljusgråa dörrspeglar med påmålade sirliga blommor i grått och rosa och grönt om vägga tx..godnatt med sig sov gott

 
helga

helga

6 juli 2007 05:56

Jättefint. Vilka vackra ljusa färger!

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Millis

6 juli 2007 08:13

Tack för alla kommentarer! Jag tror nog att jag ska måla spegelramen antikvit.
Kul att du också tittade in Mia!
Kram på er allihop!

 
stina

stina

6 juli 2007 08:27

Hej, min gumma!
Jo, jag vilade istället. Ska se om jag pallar med nåt idag då...
Puss

http://hemmapalandet,blogspot.com

 
~mormor Eva~

~mormor Eva~

6 juli 2007 08:36

Godmorgon Millis :-) nu är jag i farten igen *fniss*
Skrev ett inlägg, men det försvann visst för jag började krångla med det ;*)

En sån praktisk soffa, och så duktig gubben din är!
Grönt är rogivande, tycker jag. Saknar våran gröna hall...Man dras med i ~vita vågen~ men färger kan som sagt också vara fina och sköna i hemmets vrår.
Vitrinskåpet har jag ärvt efter mina föräldrar, och det är tänkt att bli vitt, nån gång...har det ovanpå mitt gamla breda skrivbord nu...får knasiga idéer ibland ;*)

Vet du, att "Snäcksamlarna" har jag inte läst än!? det är nog mest för att den inte funnits när jag beställt...jag är sådär bekväm så jag vill helst beställa hem mina böcker från nätet, och så vill jag *äga* mina böcker så dom kan samla damm :-)

Kramen från ~mormor Eva~

http://kreativalustan.blogspot.com

 
Marre

Marre

6 juli 2007 09:34

Hej!!! Men vilken häftig soffa! Alltid bra med lite extra förvaring.

Tack för kommentaren!

Ha en fin helg!

Kram Martina

http://marreshorna.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mari-Louise - 27 januari 2010 21:06


...sticklusten igen    Hittills har det, förutom gubbens "gipssocka", blivit ett par mössor och en "halsvärmare".      Den här har jag stickat till en svägerska....      ...den heter Star Crossed Slouchy Beret och jag har stickat den ...

Av Mari-Louise - 16 januari 2010 14:26


...gubbens operation, tack och lov...hoppas att det läker som det ska också.      Han beställde en socka att ha över gipset, så jag stickade den här åt honom, utan att ha en aning om hur stort gips han skulle få. Som tur är passar den bra:-) ...

Av Mari-Louise - 13 januari 2010 22:57


...med hobbyer (heter det så?) förut, eftersom jag har skaffat mig en till    Jag har länge funderat på att försöka göra kort och Piapuma var så snäll att hon kom och hade en liten snabbkurs med mig i mitten av december.    Det här är det fö...

Av Mari-Louise - 9 januari 2010 18:48


...men jag är i alla fall på bättringsvägen    Håll tummarna för att gubben min slipper förkylning nu. Han ska nämligen opereras nästa vecka och det vore ju synd om det blir inställt.    Här kommer ett litet minne från sommaren...tycker att ...

Av Mari-Louise - 7 januari 2010 23:37

Jag har faktiskt klarat mig riktigt bra från förkylningar länge, men nu är det dags igen  ...hostar, nyser, fryser, svettas om vartannat och tycker allmänt synd om mig  själv Nu ska jag ta mig en kopp  och sen ska jag försöka sova lite. ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards