Direktlänk till inlägg 13 juli 2007

Vitrinskåp

Av Mari-Louise - 13 juli 2007 09:13

Äntligen har jag fått tag på precis ett sånt vitrinskåp, som jag vill ha...

hittade det på Blocket häromdan.


Skåpet ska målas antikvitt och sen ska jag ha mina tyger och garner i det.

Vi håller på att göra om gästrummet till pysselrum, hittills har jag bara haft en liten pysselhörna därinne. Så nu blir det ut med gästerna och in med Millis istället;) Fullt så illa är det inte för vi har faktiskt en bäddsoffa i vardagsrummet och sommartid fungerar även husvagnen,  som gäststuga, så nog kan vi fortsätta att ha nattgäster.

 
 
Erika

Erika

13 juli 2007 09:42

Vilket fint vitrinskåp. När det blir omålat till antikvitt, kommer det att bli väldigt fint.Roligt när man finner sådant man letar efter. Gäller att har ögonen öppna på ställen som Blocket och även Tradera.

Önskar Dig en trevlig helg!

http://ericha.bloggagratis.se

 
Hannele

Hannele

13 juli 2007 13:01

Grattis till fynddet, själv skulle jag inte måla det vackra skåpet, tycker om träfargen.

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Jenn

Jenn

13 juli 2007 18:11

Nydelig skap,jeg hadde heller ikke målt det skapet,gillar trefarger skarpt:=)

http://jenn.bloggagratis.se

 
Elzie

Elzie

13 juli 2007 18:32

Jag ville ha något liknande, men så fick jag sonens vitrinskåp. Det är också i furu, men med glas på sidorna också. Och det går bra det också. Ska bara måla det så slänger jag ut skräpet som står i vardagsrummet nu *s*.
Trevlig helg.

http://essemia.webblogg.se

 
Bea

Bea

13 juli 2007 22:44

Vilken dröm. Tänk vad fint det kommer bli när du målat den vit och har alla dina tyger färgkoordinerade i det tjusiga skåpet. Jag är lite avundsjuk, det är jag den första att erkänna! :-D

http://beasbarnslikheter.blogspot.com

 
stina

stina

14 juli 2007 09:48

Ja, den skillnaden blir så stor, så du kommer stå och titta på skåpet länge. Puss

http://hemmapalandet.blogspot.com

 
Hjördis

Hjördis

14 juli 2007 09:54

Vilket vackert skåp du har fått tag på......
Önskar dig nu en riktigt skön helg.
Kram // Hjördis

http://blogg.passagen.se/tussestina

 
~mormor Eva~

~mormor Eva~

14 juli 2007 09:57

Tänk vad man kan finna det man drömmer om på Blocket :-) Jättefint skåp!
Står ett sånt härhemma också, utan låda nedtill, inhandlat på samma ställe för en femhundring :-)

Jo, jag har skrivit dagboksbladet själv. Tycker om att skriva dikter och sånt *ler*

Kramen från Eva

http://kreativalustan.blogspot.com

 
Ingen bild

Millis

14 juli 2007 10:09

Kul att ni tycker om mitt skåp. Att måla eller inte måla det är ju en smaksak. Vi har våra flesta möbler vita/antikvita och så har vi färg på accesoarer istället.
Kram på er allihop!

 
Ingen bild

Millis

14 juli 2007 10:16

Elzie: Glömde skriva att det är glas på sidorna på mitt skåp också!

 
Monica

Monica

14 juli 2007 10:47

Jättesnyggt!

http://strumpstickan.blogspot.com

 
Ingen bild

elle

14 juli 2007 19:06

Det var ett mycket vackert skåp ... och ändå finare blir det när Du får målat det. Fint att se sina garner o tyger ... Härligt !

 
helga

helga

15 juli 2007 20:11

Vilket läckert skåp. Fina tre favvosaker också!

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Millis

16 juli 2007 13:08

Kul att ni också tycker om mitt skåp. Jag har inte kommit igång med målningen...får vänta på att krafterna ska återkomma.
Karm på er!

 
Ingen bild

Filifjonkan

23 juli 2007 10:20

blir jättefint det

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mari-Louise - 27 januari 2010 21:06


...sticklusten igen    Hittills har det, förutom gubbens "gipssocka", blivit ett par mössor och en "halsvärmare".      Den här har jag stickat till en svägerska....      ...den heter Star Crossed Slouchy Beret och jag har stickat den ...

Av Mari-Louise - 16 januari 2010 14:26


...gubbens operation, tack och lov...hoppas att det läker som det ska också.      Han beställde en socka att ha över gipset, så jag stickade den här åt honom, utan att ha en aning om hur stort gips han skulle få. Som tur är passar den bra:-) ...

Av Mari-Louise - 13 januari 2010 22:57


...med hobbyer (heter det så?) förut, eftersom jag har skaffat mig en till    Jag har länge funderat på att försöka göra kort och Piapuma var så snäll att hon kom och hade en liten snabbkurs med mig i mitten av december.    Det här är det fö...

Av Mari-Louise - 9 januari 2010 18:48


...men jag är i alla fall på bättringsvägen    Håll tummarna för att gubben min slipper förkylning nu. Han ska nämligen opereras nästa vecka och det vore ju synd om det blir inställt.    Här kommer ett litet minne från sommaren...tycker att ...

Av Mari-Louise - 7 januari 2010 23:37

Jag har faktiskt klarat mig riktigt bra från förkylningar länge, men nu är det dags igen  ...hostar, nyser, fryser, svettas om vartannat och tycker allmänt synd om mig  själv Nu ska jag ta mig en kopp  och sen ska jag försöka sova lite. ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards