Direktlänk till inlägg 17 juli 2007

Keramiksaker

Av Mari-Louise - 17 juli 2007 19:46

Jag har en hel del saker från Gabriel-Keramik...tycker mycket om deras produkter...kan verkligen rekommendera ett besök i deras fabriksbod i Timmernabben, om ni har vägarna förbi.

Här kommer bilder på några av mina "Gabrielsaker".


Den här kannan tycker jag jättemycket om. Vi fick den i bröllopspresent.


Ett tag samlade jag på hattar...har några kvar än. De här hänger ute på altanen nu.

Lysmasken har jag haft i många år. Den har plats för två värmeljus.


Några katter, som finns i bokhyllan.


Kameran är fortfarande i Dalarna, så det är mobilbilder den här gången också.

 
 
Erika

Erika

18 juli 2007 11:24

Vilken söt kanna. Även dom små hattarna är fina.

http://ericha.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

18 juli 2007 12:14

Många härliga och ovanliga prydnadsföremål.Själv så blev jag väldigt förtjust i *Lysmasken* den lyser nog vackert när värmeljusen kommer dit. Hattarna var härliga, ja alla prylar är underbara. Tack för titten !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

elle

18 juli 2007 13:42

Vilka underbara saker ... jag blir så varm i hjärtat när jag ser sådant .. var nere på returvaruhuset i går .. såg en del som hade varit roligt att köpa .. men min portmonä är tom denna månaden ... men någon gång blir det väl lite mer i den o då!!! Ha en fin dag ,..

 
Fru Fundersam

Fru Fundersam

18 juli 2007 14:13

Fin kanna!
Egentligen är kannor väldigt mysiga att ha några stycken. Som vaser, tillbringare för saft eller vin eller vatten, som mjölkkanna. Eller bara som prydnad i fönstret. :-)

http://frufundersam.bloggagratis.se

 
Bodil

Bodil

18 juli 2007 14:19

Så fina keramik saker!
Hoppas du har en finare dag än vad vi har, här regnar det, bläääää.
Kram Bodil.

http://www.morsefarm.blogspot.com

 
Bea

Bea

18 juli 2007 17:38

vilka fina katter du har. Människor som inte samlar på något är oftast ganska uttryckslösa tycker jag. ;-)

http://beasbarnslikheter.blogspot.com

 
stina

stina

18 juli 2007 17:50

Mysiga saker. Kram

http://hemmapalandet.blogspot.com

 
Eva Agnes

Eva Agnes

18 juli 2007 18:14

Hej Millis!
tack för besöket hos mig. Kul att du tittade in så att jag kunde gå till din blogg.
Jättefin och jag förstår att du gillar keramiken. Kannan är så grann.
Kram Eva Agnes

http://evascountry.blogspot.com

 
Ingen bild

Filifjonkan fnissar

20 juli 2007 12:09

jaha det kan jag hålla med dig om verkligen är ofta där. Tar med mina besökare dit och det handlas,, De där hattarna hade jag en rosa men tyvärr en dag i korsdragens månad så sa det pang och det blev till smulor :( men lite katter och muggar och äpplen finns kvar, Deras havsserie gillar jag

 
Ingen bild

Milllis

21 juli 2007 22:24

Kul att ni gillar mina saker!
Erika: Kannan är min favorit också.
Ruth: Visst lyser den vackert.
elle: Hoppas att du snart får mer i plånboken...ibland är det ju lite skralt, tyvärr.
Fru Fundersam: Visst finns det många användningsområden för en kanna.
Bodil: Kul att du också tittade in.
Bea: Det stämmer bra det!
Stina: Tack!
Eva Agnes: Kul att du hittade hit.
Filifjonkan: Det är sällan man kommer tomhänt därifrån;)
Kram på er allihop!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mari-Louise - 27 januari 2010 21:06


...sticklusten igen    Hittills har det, förutom gubbens "gipssocka", blivit ett par mössor och en "halsvärmare".      Den här har jag stickat till en svägerska....      ...den heter Star Crossed Slouchy Beret och jag har stickat den ...

Av Mari-Louise - 16 januari 2010 14:26


...gubbens operation, tack och lov...hoppas att det läker som det ska också.      Han beställde en socka att ha över gipset, så jag stickade den här åt honom, utan att ha en aning om hur stort gips han skulle få. Som tur är passar den bra:-) ...

Av Mari-Louise - 13 januari 2010 22:57


...med hobbyer (heter det så?) förut, eftersom jag har skaffat mig en till    Jag har länge funderat på att försöka göra kort och Piapuma var så snäll att hon kom och hade en liten snabbkurs med mig i mitten av december.    Det här är det fö...

Av Mari-Louise - 9 januari 2010 18:48


...men jag är i alla fall på bättringsvägen    Håll tummarna för att gubben min slipper förkylning nu. Han ska nämligen opereras nästa vecka och det vore ju synd om det blir inställt.    Här kommer ett litet minne från sommaren...tycker att ...

Av Mari-Louise - 7 januari 2010 23:37

Jag har faktiskt klarat mig riktigt bra från förkylningar länge, men nu är det dags igen  ...hostar, nyser, fryser, svettas om vartannat och tycker allmänt synd om mig  själv Nu ska jag ta mig en kopp  och sen ska jag försöka sova lite. ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards