Direktlänk till inlägg 26 juli 2007

Ännu ett renoveringsprojekt

Av Mari-Louise - 26 juli 2007 17:20

Den här sekretären har min man räddat från soptippen. Visst ser ni väl hur fin den kommer att bli när vi har gjort den i ordning?

Jag har bara sett den här bilden på den, än så länge, men det är tydligen en del "träarbete", som måste göras. En sån tur då att jag är gift med en snickare;)

 
 
Eva Agnes

Eva Agnes

26 juli 2007 18:16

Hon är verkligen jättegullig din Roxie. Hon ser klok och förståndig ut.
Har tittat lite på änglaboken också. Härligt underbara änglar. Den du har gjort tycker jag mycket om.
Kramar Eva Agnes

http://evascountry.blogspot.com

 
Ingen bild

Filifjonkan säger oroad

26 juli 2007 19:43

Tur inte antikgubbarna hör dig när du säger renovera dessa grejor är vackrast som de är slitna efter årens användande. Jodå en del målar dem väldigt fantasifullt och snyggt men på något vis har då hela charmen med en sådan sekretär gått till spillo. Ofta någon bysnickare som gjort dem. Har också en som väntar på mig står hos mamma som är efter min morfar och mormor som ärvde den efter sina föräldrar där en snickare i Gävle gjort den han hade varit sjökapten med innan snickeriets tid.

 
Min Skattkammare

Min Skattkammare

26 juli 2007 20:42

Tack för det!
Vad söt hunden Roxie är. Jag kan passa på att tipsa dig om min kompis webbshop: www.frovihund.se
Tur att din man var på hugget och räddade sekretären. En sån kan inte bli annat än fin.
Kram

http://www.minskattkammare.blogspot.com

 
UnderCover

UnderCover

26 juli 2007 21:16

Vilken fin! Finns det nå't heligt fack åxå *undrar nyfiket* :o)

Kram!

http://undercover.bloggagratis.se

 
~mormor Eva~

~mormor Eva~

26 juli 2007 21:23

Å jaaa, den kommer att bli jättefin! Tänker du måla den vit...?
Du har gjort ett bra kap när du valde din gubbe också, tycker jag :-)

Kvällskramen

http://kreativalustan.blogspot.com

 
Ingen bild

Millis

26 juli 2007 21:55

Eva Agnes: Hon är verkligen klok och förståndig, vår Roxie.
Visst finns det många fina änglar i boken.
Filifjonkan: Sekretären är tydligen ganska så trasig, så vi får se hur det ser ut när gubben har lagat den.
Min Skattkammare: Tack för tipset om webshopen, ska kolla in den imorgon.
Visst var det tur att han räddade den.
Under Cover: Jag har också funderat på, om det finns nåt lönnfack...måste undersökas;)
Mormor Eva: Jag vet inte än vad jag ska göra med den, vi får se.
Jag tycker också att gubben min är ett kap, för det mesta i alla fall;)
Kram på er allihop!

 
Cina

Cina

26 juli 2007 23:21

Oj säger jag bara vilken fin klenod.
Den blir vacker när den blir klar.
Hoppas vi får se bilder på den då!

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Ingen bild

elle

27 juli 2007 08:53

Den var fin den ... jag som var så mallig över min ,gav 35 kr.. på sent 60-tal... o Du får Din från soptippen!!!*L* Det är underbart med gamla möbler .. det mesta har sonen fått .. av mina .. han ska ju ändå ha det en gång... vil ge honom denna också ..men han vill inte "ta" allt från mej.. säger han... men jag vill egentligen bara ha lätta möbler nu för tiden .. sådana jag själv kan klara av utan större ansträngning ..att flytta alltså.... Kram!

 
Ingen bild

mangelboden

27 juli 2007 09:28

Vilken otrolig vacker möbel :)

 
Tabergstösen

Tabergstösen

27 juli 2007 13:34

Det är verkligen något särskilt med sekretärer! Jga är övertygad om att den kommer bli helt underbar när du är klar med den! Jasså du bor i Västerviks kommun - va kul! Det är verkligen härligt där, förstår att du inte ångrar flytten dit! Pussa vovvarna från mej :-)

http://tabergstosen.blogspot.com

 
Hannele

Hannele

27 juli 2007 13:35

Vilket fynd, ser verkligen spännande ut, jag älskar gamla sekretärer.

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
trollpackan

trollpackan

27 juli 2007 13:55

Den är ju fin redan nu!:)

http://trollpackan

 
Ingen bild

Pia Puma

27 juli 2007 14:13

Den kommer att bli kanonläcker.

 
stina

stina

27 juli 2007 14:32

Värsta fina skåpet/byrån. Kramis

http://hemmapalandet.blogspot.com

 
UnderCover

UnderCover

28 juli 2007 08:39

Hittat nå't lönnfack än *undrar massa nyfiket* :o)

http://undercover.bloggagratis.se

 
Erika

Erika

28 juli 2007 11:07

Exakt en sådan sekretär hade mina morföräldrar. Den finns ännu kvar i släktens ägo.Roligt med lite gammal som det verkligen är värde i. Tur att du är gift med en snickare. Min farfar var möbelsnickare på sin tid. Pappa har jobbat som snickare, och numera som 89-åring svarvar han i trä dom mest undrabar saker som finns att se. Det kan bli ljusstakar, skålar, ölsejdel, smörknivar, talrika äggkoppar osv.

http://ericha.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Millis

28 juli 2007 18:23

Cina: Klart att jag ska visa bilder på den när den är färdig.
Elle: 35 kr var ju ett jättefynd och den kanske var i bättre skick.
Mangelboden: Visst är den vacker!
Tabergstösen: Visst är det! Japp, jag trivs, som sagt jättebra här. Vovvarna tackar för pussarna.

 
Ingen bild

Millis

28 juli 2007 18:26

Hannele: Visst är det! Tur att gubben var snabb med att säga att han kunde ta hand om den;)
Trollpackan: Visst är den. Det är bara det att den är ganska så trasig på sina ställen.
Pia: Det tror jag också!

 
Ingen bild

Millis

28 juli 2007 18:31

Stina: Visst är den fin!
UnderCover: Jag lovar att du ska få reda på om vi hittar nåt;)
Erika: Visst är det! Vad kul att din pappa gör såna fina saker. Jag har några ljusstakar och en pall, som min morfar har gjort. Fina minnen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mari-Louise - 27 januari 2010 21:06


...sticklusten igen    Hittills har det, förutom gubbens "gipssocka", blivit ett par mössor och en "halsvärmare".      Den här har jag stickat till en svägerska....      ...den heter Star Crossed Slouchy Beret och jag har stickat den ...

Av Mari-Louise - 16 januari 2010 14:26


...gubbens operation, tack och lov...hoppas att det läker som det ska också.      Han beställde en socka att ha över gipset, så jag stickade den här åt honom, utan att ha en aning om hur stort gips han skulle få. Som tur är passar den bra:-) ...

Av Mari-Louise - 13 januari 2010 22:57


...med hobbyer (heter det så?) förut, eftersom jag har skaffat mig en till    Jag har länge funderat på att försöka göra kort och Piapuma var så snäll att hon kom och hade en liten snabbkurs med mig i mitten av december.    Det här är det fö...

Av Mari-Louise - 9 januari 2010 18:48


...men jag är i alla fall på bättringsvägen    Håll tummarna för att gubben min slipper förkylning nu. Han ska nämligen opereras nästa vecka och det vore ju synd om det blir inställt.    Här kommer ett litet minne från sommaren...tycker att ...

Av Mari-Louise - 7 januari 2010 23:37

Jag har faktiskt klarat mig riktigt bra från förkylningar länge, men nu är det dags igen  ...hostar, nyser, fryser, svettas om vartannat och tycker allmänt synd om mig  själv Nu ska jag ta mig en kopp  och sen ska jag försöka sova lite. ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards