Direktlänk till inlägg 27 juli 2007

Idag har det...

Av Mari-Louise - 27 juli 2007 19:55

...åskat rejält här.

Vi har fått modemet stekt en gång och torktumlaren fick sig en smäll för några år sedan. Har man varit med om nåt sånt är man snabb med att dra ur sladdar när det drar ihop sig till åska.

Annars har det varit en trött dag för Millis...har suttit vid datorn en gång ibland och lagt mig och vilat flera gånger...får hoppas att det blir en "piggisdag" imorgon.

Ha det gott bloggers!


 
 
UnderCover

UnderCover

27 juli 2007 21:01

Klokt att lyssna både på kroppen! Säger den att den vill vila så ska den få det. Hoppas du är piggare i morgon
Kram!
Klokt att lyssna på åskan också förresten :o)

http://undercover.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

27 juli 2007 22:27

Usch vilken tur att jag inte bor där du bor då. För jag är sååå himla åskrädd.
Såg ut att vi också skulle få åska men den drog förbi Västerås...=)) och det tackar jag för.
Ha en fin helg...

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
~mormor Eva~

~mormor Eva~

28 juli 2007 01:51

Oj, har det åskat så hos dej!?
Här har det bara regnat...
Hoppas du får en piggisdag imorgon höll jag på att skriva, men det blir ju idag *ser på klockan*
Jag har haft nån obehaglig migränkänning...

Kram från ~mormor Eva~

http://kreativalustan.blogspot.com

 
skogsfrun

skogsfrun

28 juli 2007 09:28

Skrattar och ryser åt din åskgubbe. Ja här rycks det också sladdar; slagen käring skyr blixten*

http://barasaras

 
Ingen bild

Pia Puma

28 juli 2007 13:40

Det slog ner i stora kyrkan här i stan hörde jag. Tut tut bilen körde iväg dit med men tror inte det var så allvarligt.
Hoppas du mår bättre idag, själv så har ja fortfarande lite skallevärk efter hjärnskakningen men men inte så farligt. Får ta de lugnt ja me.
Kram kram

 
Filifjonkan

Filifjonkan

28 juli 2007 16:46

Ja denna Åskar Blixt han snor runt hos oss alla tror jag snabb typ det där,,,hade med besök i går av honom tre gånger och fick dra ur sladdar vill inte heller ha stekt dator ser du fick vila igår ja ibland är det besvärligt hoppas dagen var bättre i dag då lördag

http://filifjonkan-se

 
Ingen bild

Millis

28 juli 2007 18:20

Undercover: Visst är det viktigt att lyssna på kroppen. Tyvärr, så gör man ju inte alltid det.
Cina: Tur att åskan missade Västerås då;)
Mormor Eva: Hoppas att du mår bra idag.
Skogsfrun: Visst är den fin;)
Piafia: Var rädd om huvudet nu!
Filifjonkan: Ja, det gäller att va snabb med sladdarna.
Kram på er!

 
Hannele

Hannele

28 juli 2007 23:18

Vi har också missat modem i åska, nu har vi alla sladdar i en sån där brytare, man trycker bara på en knapp.

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
tussegumman

tussegumman

29 juli 2007 13:26

Det sägs ju att en bild säger mer än tusen ord och detta är ett bra exempel på detta:)

http://tussegumman.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Millis

30 juli 2007 09:32

Hannele: Bra lösning!
Tussegumman: Visst är det!
Kram på er!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mari-Louise - 27 januari 2010 21:06


...sticklusten igen    Hittills har det, förutom gubbens "gipssocka", blivit ett par mössor och en "halsvärmare".      Den här har jag stickat till en svägerska....      ...den heter Star Crossed Slouchy Beret och jag har stickat den ...

Av Mari-Louise - 16 januari 2010 14:26


...gubbens operation, tack och lov...hoppas att det läker som det ska också.      Han beställde en socka att ha över gipset, så jag stickade den här åt honom, utan att ha en aning om hur stort gips han skulle få. Som tur är passar den bra:-) ...

Av Mari-Louise - 13 januari 2010 22:57


...med hobbyer (heter det så?) förut, eftersom jag har skaffat mig en till    Jag har länge funderat på att försöka göra kort och Piapuma var så snäll att hon kom och hade en liten snabbkurs med mig i mitten av december.    Det här är det fö...

Av Mari-Louise - 9 januari 2010 18:48


...men jag är i alla fall på bättringsvägen    Håll tummarna för att gubben min slipper förkylning nu. Han ska nämligen opereras nästa vecka och det vore ju synd om det blir inställt.    Här kommer ett litet minne från sommaren...tycker att ...

Av Mari-Louise - 7 januari 2010 23:37

Jag har faktiskt klarat mig riktigt bra från förkylningar länge, men nu är det dags igen  ...hostar, nyser, fryser, svettas om vartannat och tycker allmänt synd om mig  själv Nu ska jag ta mig en kopp  och sen ska jag försöka sova lite. ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards