Direktlänk till inlägg 4 augusti 2007

Symaskinen vann...

Av Mari-Louise - 4 augusti 2007 10:45

...kampen om min uppmärksamhet igår;) Efter lite plockande bland mina tyger kom jag fram till vad jag skulle göra.

Det blev...

...hjärtan på rad...


...närbild på ett hjärta...

...ett nytt överdrag till den stora pölkudden, som sonen inte vill ha längre.

Ska bara hämta ner det gamla virkade överkastet från vinden och sen ska kudden få ligga på vår säng.


En närbild på tyget.


Sen började jag på ett projekt till, som jag inte är riktigt klart, så det får jag vänta med att visa.

Hoppas att ni får en härlig dag! Här skiner solen idag, så lite blåbärsplockning blev det allt på morgonen.

 
 
gulligagumman är imponerad

gulligagumman är imponerad

4 augusti 2007 11:20

Vad imponerad jag blir! Tänk om man ändå kunde sy...
Ha en toppendag!

http://gulligagumman.bloggagratis.se

 
UnderCover

UnderCover

4 augusti 2007 11:22

Oj, vad du varit flitig då. Tänk om jag kunde komma lika bra överens med min symaskin.
Den där solen! Kan du tala om för den att den gärna får lysa lite över min del av landet åxå :o)
Ha en fin dag!

http://undercover.bloggagratis.se

 
~mormor Eva~

~mormor Eva~

4 augusti 2007 12:27

Vad flitigt du är! Och vilka fina hjärtan! Dom matchar spegelramen perfekt, tycker jag.
Den där lampetten...å, så vacker den är...precis en sån, nej, två såna skulle jag vilja ha bredvid Farmors ovala, stora gamla foto *drömmer*

Vad har du för fyllningen i dina hjärtan?
Nästan så jag börjar på att fundera på att sy såna också :-)

KramKram

http://kreativalustan.blogspot.com

 
stina

stina

4 augusti 2007 12:29

Men du, vad du är duktig alltså. Puss

http://hemmapalandet.blogspot.com

 
~mormor Eva~

~mormor Eva~

4 augusti 2007 12:38

Jättemycket TACK Millis! för din kommentar hos mej om livet som migräniker. Känns så skönt med någon som förstår!

STOR KRAM tillbaka!

http://kreativalustan.blogspot.com

 
Ingen bild

Millis

4 augusti 2007 13:11

Gulligagumman: Tack! Hoppas att du får en fin dag du också!
UnderCover: Det är klart att solen ska lysa hos dig också...håller tummarna för att det blir så.
Mormor Eva: Tack! Det hänger en likadan lampett på andra sidan spegeln.
Klart att du ska sy hjärtan du med. Jättekul är det! Jag har bara vanlig vadd, som fyllning i mina.
Stina: Tack! Puss tillbaka!
Mormor Eva: Visst är det skönt med nån, som förstår. Det tycker jag också.
Kram på er allihop!

 
UnderCover

UnderCover

4 augusti 2007 14:00

Tack för dela-med-dejet! NU lyser solen hos mej åxå :o)

http://undercover.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Millis

4 augusti 2007 14:36

UnderCover: Men så jättebra!!!

 
Ingen bild

Pia Puma o Thindra

4 augusti 2007 14:47

De var jättefina men det brukar ju det du gör vara så varför ens vara förvånad;) Men ibland måste man påminnas i alla fall.
Kram kram från monstret o mig.

 
Erika

Erika

4 augusti 2007 20:20

Så fint....närbilden på tyget. Ser riktigt gammaldags ut. Är nog ett pillegöramönster (nytt ord) :) verkar det som när jag tittar nämare på det.

Idag har solen visat sig från den finaste sidan, en mycket fin dag!

Kram

http://ericha.bloggagratis.se

 
decembertjej har sagt det förut

decembertjej har sagt det förut

4 augusti 2007 20:52

Skulle kunna ge lillfingret för att kunna sy. Eller kanske bättre med lilltån? *funderar*

Riktigt fint!

http://decembertjej.bloggagratis.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

4 augusti 2007 21:13

Godkväll Millis. Men vad du är duktig är imponerad, Så sött med hjärtana så där,,och din spegel med blommorna målade på har du gjort det med tro? Misstanke föreligger,Jättefint har du gjort...säger godnatt med dig samtidigt

http://filifjonkan-se

 
Ingen bild

elle

5 augusti 2007 09:48

O ,vad fina hjärtan .. o tyget till "PÖLEN" är underbart .. Jag är själv inne i en hjärtperiod!! men inte mått så bra de sista dagarna så symaskinen fått vill lite ...*L* kommer snart igen... men läst Din blogg det har jag ..nmå Du tro.. även om jag inte kommenterat .. Ha det gott vännen ...

 
Ingen bild

Millis

6 augusti 2007 08:20

Pia: Smickrare där. Vad vill du nu ha;)
Erika: Visst är tyget vackert och det är gammalt också.
Decembertjej: Tack! Det är nog bättre att du går en sykurs.
Filifjonkan: Tack!
Elle: Tack! Hoppas att du snart mår bra igen, min vän.
Kramar till er alla!

 
tabergstösen

tabergstösen

6 augusti 2007 20:06

Jättefina hjärtan du sydde! Vad fiffigt att göra dem på rad så, det har jag inte sett förut. Härligt tyg!

http://tabergstosen.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mari-Louise - 27 januari 2010 21:06


...sticklusten igen    Hittills har det, förutom gubbens "gipssocka", blivit ett par mössor och en "halsvärmare".      Den här har jag stickat till en svägerska....      ...den heter Star Crossed Slouchy Beret och jag har stickat den ...

Av Mari-Louise - 16 januari 2010 14:26


...gubbens operation, tack och lov...hoppas att det läker som det ska också.      Han beställde en socka att ha över gipset, så jag stickade den här åt honom, utan att ha en aning om hur stort gips han skulle få. Som tur är passar den bra:-) ...

Av Mari-Louise - 13 januari 2010 22:57


...med hobbyer (heter det så?) förut, eftersom jag har skaffat mig en till    Jag har länge funderat på att försöka göra kort och Piapuma var så snäll att hon kom och hade en liten snabbkurs med mig i mitten av december.    Det här är det fö...

Av Mari-Louise - 9 januari 2010 18:48


...men jag är i alla fall på bättringsvägen    Håll tummarna för att gubben min slipper förkylning nu. Han ska nämligen opereras nästa vecka och det vore ju synd om det blir inställt.    Här kommer ett litet minne från sommaren...tycker att ...

Av Mari-Louise - 7 januari 2010 23:37

Jag har faktiskt klarat mig riktigt bra från förkylningar länge, men nu är det dags igen  ...hostar, nyser, fryser, svettas om vartannat och tycker allmänt synd om mig  själv Nu ska jag ta mig en kopp  och sen ska jag försöka sova lite. ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards