Alla inlägg under oktober 2007

Av Mari-Louise - 9 oktober 2007 19:12

Eva och hennes mormorsrutor, så nu har jag äntligen monterat ihop de flesta av mina rutor, som jag har haft liggandes i flera år.

Här är resultatet:


Nu har jag fått tredje ledtråden i garnmysteriet. Jag återkommer med bilder när jag har gjort den färdig, troligtvis imorgon.


Ha det gott alla vänner!

Av Mari-Louise - 8 oktober 2007 19:41

...väldigt dålig på att svara på era kommentarer ett tag nu, men ni ska veta att jag uppskattar dem och jag tackar er allihop, som tar er tid att kommentera här hos mig.

Gubben min var uppe i Dalarna i helgen och kom hem med en massa gott att lägga i frysen...älgkött, kalkon, pizzor och broccoli. Idag var det bara att sätta igång att göra saft på alla vinbär och rabarber i frysen, eftersom de inte fick plats längre. Det blev nästan 10 liter jättegod saft, sötad med råsocker.


Hoppas att ni har det bra!

Av Mari-Louise - 7 oktober 2007 12:41

Nu är jag färdig med del 2 i garnmysteriet, så nu vet jag precis vad det är vi ska göra...

...eller rättare sagt inte alls.

Jag har ingen aning om vad det här ska kunna bli...kanske en väska med en massa pynt på, vad tror ni? Gissa gärna, så får vi se, om det är nån, som har rätt.

Nästa ledtråd får vi inte förrän på tisdag kväll. Jag lägger ut ny bild när jag är färdig med den.

Av Mari-Louise - 6 oktober 2007 09:03

Jag är med på Garnmysteriet 2, som Liv-Toril på Hobbyboden har ordnat med.

Vi är över 200 stycken, som ska sticka nåt, som vi inte har en aning om vad det är;) Jättekul!!!

 I del 1 fick vi reda på vilka typer av garn, mängd och stickor vi behöver.

De här har jag tänkt använda.


Vid 19.00 igår fick vi del 2 av mysteriet, så nu har jag satt igång med stickningen...återkommer med bilder när jag är klar.


Hoppas att ni får en härlig helg alla!

Av Mari-Louise - 4 oktober 2007 08:14

...en överraskning från PiaPuma.

Här kommer en bild på det jag fick.

Ett jättesött hjärta, sytt på den nyinköpta symaskinen, med en målad kaninängel på.


Sådan omtanke värmer gott! You made my day!

Tack än en gång gumman, va go du är mot styvmor;)

Av Mari-Louise - 1 oktober 2007 20:17

Vad fort tiden går ibland. Jag trodde inte att det var sååå länge sen jag var inne och skrev nåt här.

Det har varit en väldigt hektisk vecka med mycket att ordna med. Just såna där saker,  som man inte kan styra själv utan är tvungen att ta itu med när de dyker upp.

Imorgon hoppas jag  att jag ska få tid med en riktig bloggrunda. Vi får se hur det blir.

Hoppas att ni har det bra mina vänner!

Kram på er!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards