Direktlänk till inlägg 18 januari 2008

Att min gubbe tycker om..

Av Mari-Louise - 18 januari 2008 10:17

...att snickra har jag ju berättat om förut. Han har gjort massor med fågelhus. De här två är de modeller han tycker bäst om att göra.


Det lilla huset är lagom för ett par talgbollar eller en jordnötspåse.


Den andra modellen har han gjort 55 st av i olika storlekar och färger. Både praktiska och fina tycker jag.


Nu har solskenet försvunnit och det regnar. De har ju varnat för storm ikväll/natt, men vi får hoppas att det inte blir så farligt med det.


Hoppas att ni får en bra helg allihop!


 
 
helga beundrar

helga beundrar

18 januari 2008 11:13

Ja, de där var ju jättefina! Nej, storm vill vi inte ha fler av...

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Anna

Anna

18 januari 2008 14:50

Hej! Vad fina fågelbord! Jag är inte alls duktig på att snickra så jag har länge önskat mig ett i födelsedagspresent, men jag har aldrig fått nåt. Mjo, jag vill inte heller ha storm, men det varnas för det här med. Ha en trevlig helg!

http://www.minigrisen.blogspot.com

 
Hanneles paradis

Hanneles paradis

18 januari 2008 15:23

fågelhus är så trevligt.

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Filifjonkan avis

Filifjonkan avis

18 januari 2008 18:03

Hej Millis och snickar´n...
Det var ju jättefina fågelhus så synd jag har ett annars skulle man haft ett sådant ,Ser bra ut med sittpinnen så där ,,,plats för ett helt gäng i taget. Ha en trevlig helg med er och håll i hatten

http://filifjonkan-se

 
Ruth

Ruth

18 januari 2008 18:14

Ja man skall värna om dom små liven, även om matnöden inte är stor just nu när snö saknas. Gulliga matbarer som din man kan sälja på bloggen, skulle nog inbringa en och annan slant. En underbar tröja du skall sticka till dig själv, ser krångeligknepi ut, men det fixar du hur enkelt som hellst.. Lycka till !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Erika

Erika

19 januari 2008 11:32

Vilka fina fågelhus till dom små pippifåglarna. Även dom ska har det fint på vinterhalvåret. Önskar så att jag hade kunnat haft ett fågelhus på min balkong, men det är inte tillåtet i bostadsområden. Det blir för mycket fågelbajs. Finns nog värre saker än fågelbajs i ett bostadsområde. :(

http://crystalwinter.blogspot.com

 
Cina

Cina

19 januari 2008 14:32

WOW så fina, vad händiga ni är i er familj.
Säger som Ruth sälj på bloggen tror det skulle funka hur bra som helst!

Ha en fin helg och att du inte har storm.

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
elle

elle

19 januari 2008 15:52

Så fina småhus... det är ju så roligt att se när fåglarna kommer o äter ... här hänger jag talgbollar ... och fåglarna är inte så rädda för katterna som jag trodde ... ha det gott. Kram!

http://mandelina.blogspot.com

 
UnderCover

UnderCover

19 januari 2008 18:42

Jättefina! Är så rogivande att sitta och kika på dom små när dom förser sej med mat. Och rätt vad det är så dyker det upp en sort man aldrig sett förr.

Kram!

http://undercover.bloggagratis.se

 
Jenn

Jenn

20 januari 2008 11:50

Flotte fugelhus..koselig å sitte å se på fuglene som kommer å eter:))
Ha en fin søndag.
Klem.

http://jenn-k.com/blog.htm

 
Ingen bild

Millis

24 januari 2008 11:39

"Gubben" hälsar och tackar för allt beröm!
Sälja på bloggen? Ja, det skulle kanske gå, om portot inte var så dyrt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mari-Louise - 27 januari 2010 21:06


...sticklusten igen    Hittills har det, förutom gubbens "gipssocka", blivit ett par mössor och en "halsvärmare".      Den här har jag stickat till en svägerska....      ...den heter Star Crossed Slouchy Beret och jag har stickat den ...

Av Mari-Louise - 16 januari 2010 14:26


...gubbens operation, tack och lov...hoppas att det läker som det ska också.      Han beställde en socka att ha över gipset, så jag stickade den här åt honom, utan att ha en aning om hur stort gips han skulle få. Som tur är passar den bra:-) ...

Av Mari-Louise - 13 januari 2010 22:57


...med hobbyer (heter det så?) förut, eftersom jag har skaffat mig en till    Jag har länge funderat på att försöka göra kort och Piapuma var så snäll att hon kom och hade en liten snabbkurs med mig i mitten av december.    Det här är det fö...

Av Mari-Louise - 9 januari 2010 18:48


...men jag är i alla fall på bättringsvägen    Håll tummarna för att gubben min slipper förkylning nu. Han ska nämligen opereras nästa vecka och det vore ju synd om det blir inställt.    Här kommer ett litet minne från sommaren...tycker att ...

Av Mari-Louise - 7 januari 2010 23:37

Jag har faktiskt klarat mig riktigt bra från förkylningar länge, men nu är det dags igen  ...hostar, nyser, fryser, svettas om vartannat och tycker allmänt synd om mig  själv Nu ska jag ta mig en kopp  och sen ska jag försöka sova lite. ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards