Alla inlägg den 1 juli 2008

Av Mari-Louise - 1 juli 2008 18:51

...håller jag på att sticka nu.


Jag stickar mestadels i restgarner, om man nu kan kalla det för restgarner

när man har 7-8 nystan, eller mer av varje färg;) Det är bara garnen i de rosa tonerna, som är nyinköpta till det här projektet.

 Mönstret är från Garnstudio och finns här. På tal om Garnstudio såg jag i maj att de behövde översättare till stick- och virkmönster, från norska

till svenska. Jag skickade iväg ett mail och blev en av de tre, som hjälptes

åt att översätta höst/vinter kollektionen. Efter att ha kontaktat FK och fått

klartecken därifrån var det bara att sätta igång med översättningarna. Det tog ungefär en månad och det har varit sååå kul!!! Just det här att känna att man kan göra nytta fastän man går hemma har betytt massor för min självskänsla. Synd att det bara är två månader om året de behöver hjälp, men jag kanske kan hitta mer översättningsjobb så småningom.


 

Det här är fler av sonens studentblommor. Tänk att de är så fina efter 2½ vecka!


Hoppas att ni har det bra mina vänner!

Idag har jag inte tid med någon bloggrunda...hälsar på er imorgon istället.

Nu ska jag gå ut och vattna i vår lilla trädgård och se om det finns fler mogna hallon.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards