Direktlänk till inlägg 16 september 2008

Nu är jag tillbaka!!!

Av Mari-Louise - 16 september 2008 17:36

Det, som hade hänt med min dator, var att officepaketet hade raderats och även en del andra program var *poff väck*. Som tur är lyckades jag återställa de viktigaste filerna, såsom kort och andra bilder, min mönstersamling och andra dokument, som betyder mycket för mig.

Nu har jag bränt ut allt det och lovat mig själv att vara flitigare med att ta

backup från och med nu.

Vet ni, om det finns något virus, eller annat, som raderar office och bildbehandlingsprogram?

Jag hade Norton antivirus, men nu efter omformatering har jag bytt till Avast, ett gratisprogram, som tydligen ska fungera väldigt bra *håller tummarna för att det stämmer*

Det här med datorn borde ju inte ha tagit så lång tid att fixa, men som vanligt drog jag igång med en massa extraarebete, som jag inte orkade med. Sonen fick för sig att han skulle möblera om på sitt rum för att få det lite rymligare. Det innebar bl.a att han flyttade ut sitt stora dataskrivbord, till hallen, där jag har min dator.

Då borde jag ju ha nöjt mig med att bara flytta över dator + tillbehör till det *nya* bordet, men det gjorde jag ju förstås inte. Istället satte jag igång med att rensa, sortera och flytta om bland papper, tidningar och böcker m.m Sedan blev det en hel del annat *fengshuiande* också och plötsligt var orken slut *varför är jag förvånad* . Det tog ända tills i fredags innan jag hade ork att koppla in datorn igen, men nu fungerar den bra:)


Det blev visst en hel uppsats det här, men nu vet ni vad jag har haft för mig de här veckorna;)

Ha det så gott mina vänner och kram på er!!!

 
 
Jenn

Jenn

16 september 2008 18:53

Jippy..hun er tilbake:))
Jeg ble litt fundersam når du nevnte virus på visse program..frontpagen min har blitt helt vill på den stasjonære dataen,kanskje det er noe sånt:/ Det har jeg ikke tenkt på før nå. Jeg har AVG antivirusprogram,funker innmari bra men man vet jo aldri.

Ha en fin kveld Millis,jammen bra det ordnet seg for deg til slutt:))
KLEM.

http://skriverier.jenn-k.com

 
tussegumman

tussegumman

16 september 2008 19:00

Jobbigt när datorn krånglar och man får virus. Jag har klarat mig men datorn har ändå kraschat då vi hade åsknedslag/Ha det gott/kram Tussegumman

http://tussegumman.blogspot.com

 
helga

helga

16 september 2008 19:43

Det låter som du fått mycket annat vettigt gjort :)

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Filifjonkan skrattar igen

Filifjonkan skrattar igen

16 september 2008 20:11

Hej Millis. Ja du dessa virus och datorprogram man blir upprörd emellanåt det gäller att ha alla skydd man kan komma över ungefär Hos mig är det bara en kanon nu som saknas här bredvid på bordet ungefär. Tar en evighet att starta upp den med då,,Skönt du kunde återställa dina viktigaste filer och bränn bränn det enda säkra, Duktig du var so m röjde och sorterade med sånt är pillrigt, ha det så gott resten av kvällen nu

http://filifjonkan-se

 
Cina

Cina

16 september 2008 21:52

Åhhhh va skönt att se att du är men på banan igen....

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Elzie

Elzie

17 september 2008 19:32

Kul att du är tillbaka igen. Ja, dessa datorer och allt som därtill hörer. Man är så dålig på det så det är ynkligt egentligen. När man sitter här så mycket menar jag.
Hoppas du har en bra kväll.
Kram Elzie

http://essemia.blogspot.com

 
Pitepärlan

Pitepärlan

17 september 2008 21:48

Hejsan vännen!
Skönt och se dig tillbaka och allt ordnar sig nu med datorn.
Hm det där med att "bara" fixa till det "nya" datorbordet,
tycker jag känner igen mig *ler*
Allt eller inget *asg*
Kram

http://pitepaerlan.blogspot.com

 
Ruth

Ruth

18 september 2008 19:15

Roligt att du kommer med ett nytt inlägg så vi får höra hur det är med dig (och datorn). Med det sistnämda var det tydligen inte så bra. Vet att vissa uppdateringar från Microsoft kan ställa till det om man inte har XP'n. Gör en systemåterställning till en dag då du vet att datorn fungerade så återställs alla program. Tipsade Jenn och nu fungerar det igen med hennes dator. Jobbigt när det strular till sig.
Ha många fina Höstdagar framöver !
Kram Ruth

http://bernamis.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mari-Louise - 27 januari 2010 21:06


...sticklusten igen    Hittills har det, förutom gubbens "gipssocka", blivit ett par mössor och en "halsvärmare".      Den här har jag stickat till en svägerska....      ...den heter Star Crossed Slouchy Beret och jag har stickat den ...

Av Mari-Louise - 16 januari 2010 14:26


...gubbens operation, tack och lov...hoppas att det läker som det ska också.      Han beställde en socka att ha över gipset, så jag stickade den här åt honom, utan att ha en aning om hur stort gips han skulle få. Som tur är passar den bra:-) ...

Av Mari-Louise - 13 januari 2010 22:57


...med hobbyer (heter det så?) förut, eftersom jag har skaffat mig en till    Jag har länge funderat på att försöka göra kort och Piapuma var så snäll att hon kom och hade en liten snabbkurs med mig i mitten av december.    Det här är det fö...

Av Mari-Louise - 9 januari 2010 18:48


...men jag är i alla fall på bättringsvägen    Håll tummarna för att gubben min slipper förkylning nu. Han ska nämligen opereras nästa vecka och det vore ju synd om det blir inställt.    Här kommer ett litet minne från sommaren...tycker att ...

Av Mari-Louise - 7 januari 2010 23:37

Jag har faktiskt klarat mig riktigt bra från förkylningar länge, men nu är det dags igen  ...hostar, nyser, fryser, svettas om vartannat och tycker allmänt synd om mig  själv Nu ska jag ta mig en kopp  och sen ska jag försöka sova lite. ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards