Direktlänk till inlägg 2 oktober 2008

Mössor

Av Mari-Louise - 2 oktober 2008 17:11

De här två mössorna skickades till Irene i Norge igår.

Hon frågade inne på Hobbyboden i början av sommaren, om det var någon som var intresserad av att sticka/virka mössor till cancersjuka. Vilket enormt gensvar hon har fått. Hon har lovat att fotografera och räkna alla mössorna innan hon lämnar dem på sjukhuset.

Den här mössan heter Spiral Cap och mönstret finns i boken 101 Designer One-Skein Wonders. Jag har stickat den i Colorado bomullsgarn, köpt på Lidl. Den var så kul att sticka och inte tog det lång tid heller, så jag är snart färdig med en till i samma modell, men med annat garn.


Den här är stickad i Rubin, som är ett Superwahbehandlat Ullgarn. Mönstret är en blandning mellan "hemmasnickrat" och ett mönster, som jag har hittat på nätet nånstans.


Ha det så gott mina vänner och kram på er!

 
 
Filifjonkan

Filifjonkan

2 oktober 2008 17:33

Hej Millis. Å så fina de blev dina nystickade mössor.Roligt att folk ställt upp och stickat mössor till dem som vill ha efter strålning det är hemskt säkert att förlora sitt hår och då är ju en söt mössa roligt att få så bra initiativ den personen tagit Heder åt henne!

http://filifjonkan-se

 
Cina

Cina

2 oktober 2008 18:17

Oj vilket bra initiativ denna goooa människa tog! Klart man fryser om huvet när man tappat håret och det måste ju vara hemskt att förlora håret då kan det var både skönt o snyggt med en mössa!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
hjördis

hjördis

2 oktober 2008 18:26

Ja visst är hösten en fin tid, men de sista dagarna har det bara regnat så vi har säkert fått omkring 50 mm nu. Kram // Hjördis

http://fridhemsgangets.blogg.se/hjma

 
Jenn

Jenn

2 oktober 2008 20:28

Nok en gang har jeg gått miste om noe på hobbyboden,skumleser bare og er lite aktiv der..jaja,sånn går det da:P
Dine luer var skikkelig fine,topp innsats av deg å sende til Norge..all ære til deg for det Millis.
Ha en fin kveld.
Mange klemmer fra meg.

http://skriverier.jenn-k.com

 
Ingen bild

Gilla

2 oktober 2008 22:26

Du har fått ett mail.

 
Maria

Maria

2 oktober 2008 23:25

Så fina mössor du stickat!Så fint att kunna sticka mössor till dom som behöver det efter att tappat håret,cancer är en hemsk sjukdom..min pappa lyckades överleva,men fick genomgå en svår tid med bestrålning och sondmatning i ett halvår.Är så glad att pappa lever,man trodde ju det värsta...

Kram Maria

http://ann-jeanette.bloggspot.com

 
Stina-Hemma på Landet

Stina-Hemma på Landet

3 oktober 2008 21:33

Du är duktig du, som vanligt. De där mössorna kommer de att gilla.:-) Kram

http://hemmapalandet.blogspot.com

 
Ruth

Ruth

4 oktober 2008 11:30

Kanonfina mössor du har stickat, kommer nog till användning snart, vintern står för dörren och då värmer dom gott omkring öronen.
Kram !

http://bernamis.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mari-Louise - 27 januari 2010 21:06


...sticklusten igen    Hittills har det, förutom gubbens "gipssocka", blivit ett par mössor och en "halsvärmare".      Den här har jag stickat till en svägerska....      ...den heter Star Crossed Slouchy Beret och jag har stickat den ...

Av Mari-Louise - 16 januari 2010 14:26


...gubbens operation, tack och lov...hoppas att det läker som det ska också.      Han beställde en socka att ha över gipset, så jag stickade den här åt honom, utan att ha en aning om hur stort gips han skulle få. Som tur är passar den bra:-) ...

Av Mari-Louise - 13 januari 2010 22:57


...med hobbyer (heter det så?) förut, eftersom jag har skaffat mig en till    Jag har länge funderat på att försöka göra kort och Piapuma var så snäll att hon kom och hade en liten snabbkurs med mig i mitten av december.    Det här är det fö...

Av Mari-Louise - 9 januari 2010 18:48


...men jag är i alla fall på bättringsvägen    Håll tummarna för att gubben min slipper förkylning nu. Han ska nämligen opereras nästa vecka och det vore ju synd om det blir inställt.    Här kommer ett litet minne från sommaren...tycker att ...

Av Mari-Louise - 7 januari 2010 23:37

Jag har faktiskt klarat mig riktigt bra från förkylningar länge, men nu är det dags igen  ...hostar, nyser, fryser, svettas om vartannat och tycker allmänt synd om mig  själv Nu ska jag ta mig en kopp  och sen ska jag försöka sova lite. ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards