Direktlänk till inlägg 6 januari 2009

Jul- och nyårsblommor

Av Mari-Louise - 6 januari 2009 10:33

Jag älskar blommor och här kommer bilder på några av dem jag har just nu.


De här rosorna fick jag till nyår av min man.


Orkidén fick jag av min moster på nyårsafton.


Den här azalean fick jag av mamma på julaftonen.


På nyår fick jag även en stor bukett med röda tulpaner, men jag glömde att ta kort på dem.


 
 
Cina

Cina

6 januari 2009 11:35

Ohhh så vackra blommor!
Det är så fint nu när tulpanderna börjar komma!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Erika

Erika

6 januari 2009 15:41

Så mycket fina blommor du fått. Rosor är rosor- alltid lika vackra i sin vas. Det är nog blommman nummer ett till att vara så enastående fin. Orkidé är också fin där den står, har fått för mig den är lite svårskött.Azalea i olika färger är en annan blomma som är tacksam att ha i sina ägo. Alla vackra var och en på sitt vis.

Nu till något annat. Vill minnas att jag en gång för länge sedan frågade dig vad för vit färg du använde när du målade om möbler osv. Har för mig du svarade vattenbaserad antikfärg var bäst. Har jag fel i det du svarade mig då? Jag har ett pelarbord med rund skiva, en piedestal båda helt obehandlat och i trä. Dem här två vill jag nu måla om i vitt. Vet att du visat ett vitrinskåp en gång du målat om, så jag tror du är haj på det som är bäst färgmässigt sett. På grund av allergi vill jag inte andas in stark färg.

Kramkram

http://crystalwinter.blogspot.com

 
Erika

Erika

6 januari 2009 15:45

Gillar din kruka som rosorna står i. Den ser lite gammaldags ut vilket jag tycker är så fint. Det gamla från förr, kommer fram mer och mer ur sina gömmor.

http://crystalwinter.blogspot.com

 
helga

helga

6 januari 2009 16:21

Jag älskar blommor!! Vad fina de var!

http://helga1.bloggagratis.se

 
Jenn

Jenn

6 januari 2009 22:33

Nydelige blomster Millis. Og halsduken din var virkelig flott.Jeg er ikke med på noen av alongene,men det skjerfet der kunne jeg godt ha funnet på å gjort..knallfin:O)
Ha en fin kveld.
Klem.

http://skriverier.jenn-k.com

 
Erika

Erika

7 januari 2009 11:03

Tack snälla för svaret, över det jag undrade!

http://crystalwinter.blogspot.com

 
Stina-Hemma på Landet

Stina-Hemma på Landet

7 januari 2009 11:28

Härligt med alla fina blommor!

Mina vita orkidéer är på gång alldeles snart.:-) Kramis gumman

http://hemmapalandet.blogspot.com

 
Ingen bild

Filifjonkan

7 januari 2009 13:56

Hej Millis. Åh så härliga blommorna är allihop fast på sina olika vis. Rosorna i krukan med kvistarna är ju kalas. Sen ser jag nedan med att du gjort en jättefin halsduk fiffigt med det där hålet så man kan hålla fast den det har inte jag fattat ännu att man kunnat göra måste vara härdsmälta i mitt huvud men nu har du visat mig tackar för det och kramis

 
Tussegumman

Tussegumman

7 januari 2009 20:40

Så vackra blommor. Rosorna var verkligen vackra och orkiderna och azalean. Tyvärr har jag inte så mycket blommor nu när jag har katt. Det har gått åt en del blommor som hon lekt med. Sedan har jag hört att julstjärna är väldigt giftig blomma för djur så det har jag inte haft någon i år. Önskar dig en skön kväll/Kramar Tussegumman

http://tussegumman.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mari-Louise - 27 januari 2010 21:06


...sticklusten igen    Hittills har det, förutom gubbens "gipssocka", blivit ett par mössor och en "halsvärmare".      Den här har jag stickat till en svägerska....      ...den heter Star Crossed Slouchy Beret och jag har stickat den ...

Av Mari-Louise - 16 januari 2010 14:26


...gubbens operation, tack och lov...hoppas att det läker som det ska också.      Han beställde en socka att ha över gipset, så jag stickade den här åt honom, utan att ha en aning om hur stort gips han skulle få. Som tur är passar den bra:-) ...

Av Mari-Louise - 13 januari 2010 22:57


...med hobbyer (heter det så?) förut, eftersom jag har skaffat mig en till    Jag har länge funderat på att försöka göra kort och Piapuma var så snäll att hon kom och hade en liten snabbkurs med mig i mitten av december.    Det här är det fö...

Av Mari-Louise - 9 januari 2010 18:48


...men jag är i alla fall på bättringsvägen    Håll tummarna för att gubben min slipper förkylning nu. Han ska nämligen opereras nästa vecka och det vore ju synd om det blir inställt.    Här kommer ett litet minne från sommaren...tycker att ...

Av Mari-Louise - 7 januari 2010 23:37

Jag har faktiskt klarat mig riktigt bra från förkylningar länge, men nu är det dags igen  ...hostar, nyser, fryser, svettas om vartannat och tycker allmänt synd om mig  själv Nu ska jag ta mig en kopp  och sen ska jag försöka sova lite. ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards