Alla inlägg under februari 2009

Av Mari-Louise - 24 februari 2009 19:41

...att smälta bort igen, men det var skönt att den låg kvar hela sportlovet.



De här bilderna tog jag på en av lördagspromenaderna. Båda hundarna älskar verkligen snö och de har lekt en massa ute nu :)


Det går framåt med koftstickningen.


Nu har jag kommit en hel del längre än så här, fram- och bakstyckena är färdiga och jag har börjat på första ärmen...kul med tjockt garn och tjocka stickor :)


Hoppas att ni har det bra mina vänner och kram på er!

Av Mari-Louise - 17 februari 2009 19:06

...som omväxling till de stickade!


Jag tycker att den blev riktigt söt, men jag vet inte om den känns så vidare "Millisk", så vi får se om jag ger bort den istället.


I helgen började jag på den här koftan. Jag stickar den i Viking Toppgarn. Det är ett så mjukt och härligt ullgarn och jag älskar färgen, mörkt hallonröd.


Hoppas att ni har det bra mina vänner och kram på er allihop!

Av Mari-Louise - 14 februari 2009 19:56

...fått snö!


Så här ser det ut på vår baksida.



Här är min stickade klänning...ska se om vi kan få till

en bättre bild imorgon...tycker att jag ser så tjock ut

på den här och det är jag ju inte;)


Hoppas att ni har det bra mina vänner och kram på er!

Av Mari-Louise - 11 februari 2009 18:57

...fått öronakupunktur för första gången. Är det någon av er, som har provat på det? Förhoppningsvis ska det hjälpa mot panikångesten...håller

tummarna.

Vi är fortfarande väldigt trötta alla tre, så nu gäller det att träna upp kondisen igen. Som tur är kan vi ju släppa Kelly så att hon kan springa lös en stund när vi är i skogen. Det var synd om henne förra veckan, när hon inte fick tillräckligt med motion.

Innan jag blev sjuk stickade jag färdigt min klänning. Jag är jättenöjd med den...ska försöka komma ihåg att fota den i dagsljus imorgon.


Ha det så gott mina vänner och kram på er!

Av Mari-Louise - 8 februari 2009 11:29

...slog det till ordentligt. Vi fick influensa alla tre plus att sonen dessutom fick halsfluss, stackarn.

Nu är vi äntligen på bättringsvägen igen och ska försöka hjälpas åt att städa lite här idag.


Hoppas att ni har det bra mina vänner och att ni slipper "flunsan".

Av Mari-Louise - 2 februari 2009 18:22

...och då menar jag inte den här.


Hela familjen Millis, förutom hundarna, har feber, värk och hosta, inget kul alls :(

Av Mari-Louise - 1 februari 2009 18:27

Jag har blivit utmanad av Erika

att ta fram 4:de-bilden i 4:de-mappen.


Det blev den här bilden på Kelly.

Jag utmanar Cina, PiaPuma, Trollpackan och Helga att plocka fram sina 4:e bilder, om de vill förstås;)


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards