Alla inlägg under mars 2009

Av Mari-Louise - 13 mars 2009 22:12

Det gick bra med akupunkturen idag också, men jag blev väldigt trött efteråt...förhoppningsvis är jag pigg igen imorgon! Vi "bloggs då"


Kram på er!


Av Mari-Louise - 12 mars 2009 22:27

...med ett nytt stickprojekt. Det är en klänning, som heter Klukka. Jag fick garn till den av gubben i julklapp.

Tänk jag, som alltid har stickat och virkat mest till andra har börjat att göra så mycket till själv och jag tycker att det är så kul.


Imorgon är det dags för fjärde omgången med öronakupunktur. Det ser jag fram emot. Som jag skrev förut, så känner jag att det börjar göra nytta och jag hoppas verkligen att jag snart ska våga ta klivet "ut i livet" igen.


Hoppas att ni har det bra mina vänner och kram på er!

Av Mari-Louise - 11 mars 2009 21:43

...nää  idag har jag inte stickat någon mössa;) Jag har rensat, röjt och sorterat i hobbyrummet...är inte färdig än, så jag får fortsätta imorgon.


 På Hobby&Hantverksforum har vi en tråd, som heter veckobilder. Vi går från A-Ö med en bokstav i veckan. De som vill lägger in ett kort på något/någon som börjar på veckans bokstav. I helgen började vecka R och då lade jag ju självklart in en bild på vår Roxie. Hon är 11½ år nu och

har blivit gammal och grå, men hon är så söt ändå!


Ikväll är jag så trött, så jag ska gå och lägga mig nu...tittar in hos mina bloggvänner imorgon istället.

Natti, natti!

Av Mari-Louise - 10 mars 2009 22:16

Här är  "Bubo Bubo", ett av mars mössmönster i Luealongen på Hobbyboden. Mönstret finns här. Jag har stickat den i Novitas 7 bröder.

Om det är någon, som har tänkt på att jag ofta stickar i det garnet, beror det dels på att jag tycker om garnet och dels på att det finns på Rusta, en av gubbens favoritaffärer och när han frågar om jag vill att han ska köpa lite mer garn till mig är det ju klart att jag svarar ja;)


Hoppas att ni har det bra mina vänner och kram på er allihop!

Av Mari-Louise - 9 mars 2009 21:44

...att det är så mysigt med tända ljus och vi har massor med ljuslyktor.


Den här köpte mina grabbar till mig, när de var i Stockholm.

Jag tycker att den är så fin!

Av Mari-Louise - 8 mars 2009 18:00

Den är precis lagom och jag är sååå nöjd!


Det gick åt ca 21 nystan Viking Toppgarn. Mönstret är från Garnstudio.


Knapparna köpte jag för många år sedan och jag har haft dem i en kappa.

När kappan kasserades hamnade de i knapplådan igen...bra med återvinning.



Av Mari-Louise - 7 mars 2009 20:18

...vår lilla sömntuta?

 

Jag kunde inte låta bli att ta kort på Kelly när hon låg och sov så skönt i favoritfåtöljen. Det var inte speciellt populärt, hon vaknade, tittade på mig och suckade djupt.




Av Mari-Louise - 6 mars 2009 20:06

...nyputsade fönster och nyduschade blommor och det känns bra. Gubben har putsat och jag har fixat med resten.


Den här blomman fick min man i födelsedagspresent. Jag tycker att den

är så "vårig" och fin. Färgen på bilden stämmer inte så bra, blomman är starkt lila i verkligheten.


Hoppas att ni får en riktigt härlig helg, mina vänner!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards