Alla inlägg under november 2007

Av Mari-Louise - 27 november 2007 06:53

Den här gången blev det en stickad med fjärilar på.

Det är ett av novembermönstrena på Hobbybodens Luealong.

Mönstret finns här.


Nu väntar jag bara på nya jackan, så jag kan börja använda mina blå

mössor. De passar inte alls i till de jackorna jag har nu. Jag får ofta höra

av familjen att jag är alldeles för petig med färger och det kan nog stämma

ibland, kanske...;)


Hoppas att ni får en bra dag idag, mina vänner!




Av Mari-Louise - 25 november 2007 17:09

...är det allt, även om jag fortfarande är trött. Det gäller att lära sig att hushålla med energierna, men det är ju det som är så svårt, när det är så

mycket man vill göra och man har så lite ork. Idag har jag i alla fall målat lite och vilat mig mycket mellan varven och det känns jättebra.

Nåt annat, som känns jättebra är alla snälla, goa och uppmuntrande kommentarer jag får från er. Tusen tack!!!

Jag har varit dålig med att hälsa på er på era bloggar nu några dar...

har mest vilat mig, men nu är jag piggare, som sagt, så imorgon ska

jag nog ta en liten bloggrunda.

Ha det gott alla mina vänner!

Av Mari-Louise - 22 november 2007 13:17

...så är det ju för oss allihop. Nu har jag haft en längre period när jag har varit tröttare och haft mer värk än jag brukar ha nu för tiden. Envis, som jag är, det kanske är tur det, så väntar jag tålmodigt på att det ska vända uppåt igen. Man vet ju att det alltid brukar göra det förr eller senare och jag försöker va så positiv och aktiv jag bara kan.

Det blir nog bättre igen när solen piggnar till och tränger bort diset och dimman, tror ni inte det?


Tack för att ni finns alla goa, fina bloggvänner!

Hoppas att ni allihop får en trevlig dag!

Kramis

Av Mari-Louise - 20 november 2007 09:23

Det blev ingen stickad mössa den här gången. Det blev en virkad keps istället och en stickad fuskpolo till den.


 Jag  tror att det blå kommer att bli snyggt till den grå jackan, som jag har skickat efter.

Mönstret har jag köpt hos Happy Knitting. Lätt och rolig att göra, så det blir nog fler kepsar.

Fuskpolon är jag inte så nöjd med däremot.


Hoppas att ni får en bra dag mina vänner!

Här är det grått och trist idag också, så det blir nog mest inomhusaktiviteter. Jag ska nog sätta mig en stund vid symaskinen.

Av Mari-Louise - 19 november 2007 10:57

...så är jag äntligen färdig med tröjan jag fick garn till på min födelsedag.

Det var på tiden, eftersom det snart (nyårsafton) är dags för födelsedag igen;)

 Jag lyckades inte ta nån bra bild på den, men här finns en bättre bild

på hur den ser ut. Jag struntade i blommorna, som ni ser...tyckte att

det blev lite för "mycket".

Färgerna är, som synes, ganska starka och knalliga, men det är såna färger

jag trivs och passar i;)


Här är det väldigt dimmigt/disigt idag, hoppas att ni har finare väder.


Ha det så gott, mina vänner!

Av Mari-Louise - 16 november 2007 16:06

igår eftermiddag när jag var ute med hundarna, så jag gick hem och hämtade kameran.






Titta och njut, om ni tycker om vinterbilder, förstås;)


Jag har äntligen stickat färdigt "födelsedagströjan", som jag

skrev om för ett tag sen och sen har jag virkat och stickat ett

par småsaker också. Bilder kommer i helgen.


 Hoppas att ni får en trevlig helg, mina vänner!

Av Mari-Louise - 14 november 2007 09:31

Hur är det, tycker ni om snö, eller inte?

Det här är morgonens utsikt från mitt hobbyrum.


Jag tycker att det är så vackert med riktigt vit, orörd snö, men när den börjar bli gul/brun och lite "slaskig" vill jag att den ska smälta bort så fort, som möjligt.


Än en gång vill jag tacka för alla goa, snälla och uppmuntrande kommentarer.

De värmer gott, ska ni veta!


Hoppas att ni alla får en bra dag, med eller utan snö;)

Av Mari-Louise - 12 november 2007 11:21

...snabbtitt vid datorn idag också. Huvudet är inte riktigt ok än, men det känns mycket bättre.

Hoppas att ni får en bra dag, mina vänner.

Här har det snöat, men det mesta har redan smält bort.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards