Alla inlägg under juli 2008

Av Mari-Louise - 31 juli 2008 10:33

...dagen på länge, som jag var huvudvärksfri nästan hela tiden...underbart!!!

Det var lite svalare här igår, så det kan ju vara en bidragande orsak:)


Hoppas att ni har det bra mina vänner och kram på er!

Av Mari-Louise - 25 juli 2008 10:17

...migrän, så det är därför jag har varit frånvarande från nätet i några dagar...behöver nog vila huvudet och ögonen ett tag till.


Ha det så gott mina vänner, så "ses" vi när jag är ok igen.

Kram på er!

Av Mari-Louise - 21 juli 2008 17:10

...när vi städade på vinden och jag hittade den här tröjan, som jag stickade när jag gick i 7:an, eller 8:an...minns inte riktigt.


 Jag tyckte att jag var så jättefin i den och så var det ju så tufft att ha en luva på tröjan;)

Den första tröjan jag stickade har jag inte kvar längre, men jag minns precis hur den såg ut...blå med krage och en liten dragkedja. Min kompis och jag stickade var sin likadan på sommarlovet och så hade vi på oss dem första dagen i 7:an...undrar om hon har sin kvar.


Idag har vi haft sol och uppehåll hela dagen...härligt!

Ha det så gott mina vänner och kram på er! 




Av Mari-Louise - 20 juli 2008 22:10

...himlen ut i morse.


Här har det regnat och åskat till och från i stort sett hela dagen, som på så många andra ställen i vårt avlånga land.



Den här helgen har jag fått en hel del gjort. Jag har bl.a tagit hand om en jättestor hög med stryktvätt...skönt att ha det gjort, men det blir ju snart en ny igen om jag inte skärper till mig och håller efter den lite bättre;)

Sedan har jag fortsatt att plocka och sortera bland mina hobbygrejor...snart färdig:)

Igår gick jag igenom min ufo-hög (halvfärdiga projekt) och bestämde mig för att det var dags att göra något åt den. Idag har jag sytt färdigt dynor till köksstolarna. Jag började med dem för ett år sedan ungefär och det som var kvar var att sy i knytband och sy ihop sömmen där bak. Det tog ju inte allt för lång tid att göra färdigt.

Jag är väldigt bra på att börja på nya projekt, men jag är inte så bra på att slutföra dem, men jag försöker bättra mig.


Den här väskan virkade jag för 3, 4, eller kanske t.o.m 5 år sedan...vet inte säkert, men den har inte fått något foder än...


Hoppas att ni har haft en bra helg mina vänner och kram på er!

Av Mari-Louise - 18 juli 2008 19:16

...det är så vackert med lite regndroppar, eller dagg på blommorna.

Ikväll har jag tagit kort på en del av våra regnvåta blommor.








Hoppas att ni får en riktigt härlig helg mina vänner!


Av Mari-Louise - 16 juli 2008 11:25

...hem jättehärligt garn, som jag har beställt på Garntjänst.


 

Det är så mjukt och härligt att ta på och jag gillar färgen jättemycket.


Jag har tänkt sticka den här tröjan av garnet...tror att det kan bli

fint.

Nä, nu måste jag gå och "pilla" lite mer på mitt garn;) Ja, jag är knäpp, men det visste ni ju redan, eller hur?


Hoppas att ni har det bra mina vänner och kram på er!



Av Mari-Louise - 13 juli 2008 21:31

...en snabbsväng för att tala om att jag mår bra, om det är nån som undrar. Jag har haft mycket annat att göra i ett par dagar, så jag har inte hunnit blogga och inte heller "hälsat på" hos er, mina vänner. Vi "ses" troligtvis imorgon och då ska jag svara på kommentarerna också.

Kram på er!

Av Mari-Louise - 10 juli 2008 21:47

...har varit mycket "trötta" dagar för min del, så jag har tagit det lugnt och försökt "ladda batterierna" igen...tycker faktiskt att det känns bättre ikväll.

Jag hade ett både tråkigt och jobbigt telefonsamtal med en representant för sjukvården igår, så det är väl till stor del därför som jag har varit trött och ledsen. Jag vill inte skriva vad det handlade om, inte än i alla fall, men man känner sig både liten och maktlös när man får höra att man inte är tillräckligt frisk för att få hjälp. Har ni hört så dumt?

Nu gäller det att ta nya tag och fortsätta att kämpa!


Tack för att ni finns mina goa vänner och kram på er!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards