Alla inlägg under augusti 2008

Av Mari-Louise - 26 augusti 2008 17:39

...bloggrunda igår...det blev en "kraschad" hårddisk istället :(

Tur att jag är så duktig på det här med backup *ironisk*

 Ja, ja, det är sånt, som händer...får se till att få den fixad snarast.

Av Mari-Louise - 25 augusti 2008 12:05

...bättre igen, tack och lov :)  Tack för alla, snälla, goa och omtänksamma konmmentarer och mail  *kramar om*

Jag ser fram emot att läsa om vad ni har haft för er de senaste dagarna, mina vänner. Vi "ses" nog framåt kvällningen!


För ett par veckor sedan gjorde jag något, som jag aldrig trodde att jag skulle göra...

 ...stickade en disktrasa!!! Det var faktiskt riktigt kul, så det blir nog fler.


Ha det så gott!



Av Mari-Louise - 20 augusti 2008 18:18

...en bild säger mer än tusen ord och den här bilden illustrerar väldigt bra hur jag känner mig just nu...

...har ont i halsen, feber, huvudvärk och tycker allmänt synd om mig själv;)


Vi ses när jag känner mig piggare igen....kram på er!

Av Mari-Louise - 17 augusti 2008 19:44

Som jag skrev förut så har jag köpt en ny symaskin :)

Efter mycket velande hit och dit blev det en sån här:

PFAFF expression 2038


Jag fick låna hem den och en annan maskin (Husqvarna) över en

helg. Husqvarnan hade fler sömmar och jag tyckte att den var

finare, men den här var mycket "goare" att sy på.


För att vänja mig vid maskinen sydde jag den här tygkassen av en gammal

gardin.

Nu har jag lekt en hel del med dekorsömmarna...jättekul :)


...och så har jag ju förstås en del andra projekt på gång också...

mer om dem en annan dag;)


Hoppas att ni har det bra mina vänner!


Av Mari-Louise - 12 augusti 2008 06:16

Jag har varit dålig på att sticka pulsvärmare...är ju med på Pulsvärmaralongen på Hobbyboden och ska sticka/virka ett

par varje månad...men nu har jag kommit igång igen :)

Här kommer bilder på mina bidrag för maj - augusti.


Det här är maj månads pulsvärmare, som jag stickade till min moster Maj!

Mönstret finns här.


Juni. Mitt första försök att sticka skuggstickning. Väldigt "knalliga" färger, men de får duga;)  Mönstret finns här.


Juli. Mönstret finns här. Jag brydde mig inte om att  sy på några

knappar...tycker att de blev fina utan pynt.


Augusti månads pulsvärmare, utan sidenband. Mönstret finns här.


Hoppas att ni får en fin dag mina vänner!

Av Mari-Louise - 11 augusti 2008 12:38

...vad fort tiden går ibland. Jag trodde inte att det var sååå länge sedan jag var här inne och skrev något!

Livet utanför bloggvärlden har pockat på full uppmärksamhet ett tag, men nu tror jag att jag ska hinna med båda ;)

Jag har, som vanligt en massa projekt på gång...har bl.a köpt ny symaskin...återkommer med mer info och bilder på den.


 

Hoppas att ni har det bra mina vänner och kram på er allihop!!!

Av Mari-Louise - 1 augusti 2008 22:48

...stickat och virkat när huvudvärken har varit lite lindrigare.


 BenteB har gjort mönstret till de här scarvsarna (så heter det väl inte i plural?).

Jag tycker att de är sååå läckra och de är lätta att göra, så det

blir nog fler;)

Mönstret finns här, om det är någon som blir virksugen. Garnstudio har en

bra ordlista för den som behöver hjälp med de norska virktermerna.


Hoppas att ni får en härlig helg, mina vänner och kram på er!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards