Alla inlägg under april 2007

Av Mari-Louise - 30 april 2007 16:52

 Det är så underbart att se hur växtligheten vaknar till liv igen efter vinterdvalan. Nu blommar våra violer så vackert.


Av Mari-Louise - 29 april 2007 19:58

Våra solkragar har börjat blomma.

Jag tycker att de är så vackra, jag blir så glad när jag ser dem.

Av Mari-Louise - 29 april 2007 16:24

Hur jag än försöker, så lyckas jag inte med att få in text mellan bilderna.

Hjälp mottages tacksamt!

Av Mari-Louise - 28 april 2007 19:32

...så otroligt vacker. Det är min svärmor, som har broderat den. Hon var helt suverän på alla möjliga sorters handarbeten.

Bilden är tyvärr lite skuggig, men jag lyckas inte få till någon bättre, men jag tror ändå att det går att se hur fin den är.

Av Mari-Louise - 27 april 2007 18:16

När jag var liten ville jag så jättegärna ha en poncho, eftersom jag tyckte att det såg så mysigt ut, men eftersom mamma inte kan virka och det inte fanns att köpa i affären, så fick jag ingen. När det började bli modernt med ponchos (heter det så?) igen, kom det minnet tillbaka och jag var snabb med att virka mig en. Sedan dess har jag virkat flera stycken, men jag har bara kvar den första jag gjorde, de andra har jag gett bort. Nu är det väl inte särskilt "inne" längre, men det struntar jag i, jag älskar min poncho i alla fall.

Även om mamma inte kan virka har hon alltid varit suverän på att sticka, så stickade tröjor, klänningar, koftor, mössor o.s.v hade jag massor av när jag växte upp och dem var jag verkligen jätteglad och stolt över.

Av Mari-Louise - 25 april 2007 18:56

Är det någon, som vet det? Jag har haft den i många år, men tjejen, som jag fick den av visste inte vad den hette. Jag har inte lyckats hitta den i nån blombok och ingen jag känner vet vad den heter, så jag frågar er och hoppas på svar...vet ju att det finns en hel del blomexperter ibland er;)

Av Mari-Louise - 24 april 2007 23:01

...vägen till lycka dag för dag av Rut Fishel är en  bok, som jag alltid har liggande framme. Den innehåller en liten text, affirmation, för varje dag på året. Jag bläddrar mest i den när jag känner mig "låg" och behöver lite peppning.

Här är ett exempel :

Den punkt där jag befinner mig i detta ögonblick är perfekt.

Mitt förflutna är min vän idag. Jag tar till mig det jag kan lära

mig av det och tackar för det. Allting som fört mig fram till detta ögonblick är en gåva, och tack vare den är jag en starkare och klokare människa.


Av Mari-Louise - 23 april 2007 19:02

Det här är min mammas katt Sunny, en jättego och snäll tjej med väldigt bestämda åsikter och hon "pratar" mycket och gärna. 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards