Alla inlägg under juli 2007

Av Mari-Louise - 31 juli 2007 17:17

När jag läste om Cinas hund Rina tänkte jag på vår Rina, som vi hade när jag växte upp. Vad nostalgisk man blir när man bläddrar i gamla fotoalbum!


Hon var så söt och snäll och go', lilla Rinagumman...


...och ja, det är Millis, modell yngre, som är med på bilderna.

De två nedersta bilderna är tagna i sommarstugan vi hade på Oknö.

Det syns väl inte på tapeter och golv att det är 70-tal? *skrattar*

Av Mari-Louise - 30 juli 2007 16:34

...bjuder jag på idag...hoppas att det smakar bra!

Som vanligt när jag experimenterar i köket, har jag ingen koll på hur mycket jag tar av varje ingrediens,hmmm. De här blev i alla fall jättegoda, så jag hoppas att jag lyckas göra likadana nästa gång;)

Jag kokte blåbär tillsammans med råsocker och sedan lade jag i ett par skedar (tror jag) creme fraiche och rörde runt. När alltihop hade svalnat rörde jag ner vispad grädde och sen in med skålen i kylskåpet ett par timmar. Klart! Jättegott och fullt med kalorier...men om det inte blir för ofta så;)



Av Mari-Louise - 29 juli 2007 16:35

Här är en bild på en av våra blomlådor. Som ni ser har vi målat våra fönster i samma knallblå färg, som dörren. Det var en del av våra grannar, som hade synpunkter, både positiva och negativa, på vårt färgval, men jag tycker att huvudsaken är att vi, som bor i huset trivs;)

Hälsoläget är så där...fick bli en vilodag idag också, men imorgon så...;)

Av Mari-Louise - 28 juli 2007 14:38

Den här fina blomman fick jag av min svägerska från Dala-Järna, när hon var hos oss förra veckan. Det stod inte vad den heter, men jag tycker att det ser ut att va nån sorts "Campanula". Någon, som vet?

 Jag är lite piggare idag:)...får ta det lite lugnt idag också, så kan jag nog fortsätta att måla mina köksstolar imorgon.


Av Mari-Louise - 27 juli 2007 19:55

...åskat rejält här.

Vi har fått modemet stekt en gång och torktumlaren fick sig en smäll för några år sedan. Har man varit med om nåt sånt är man snabb med att dra ur sladdar när det drar ihop sig till åska.

Annars har det varit en trött dag för Millis...har suttit vid datorn en gång ibland och lagt mig och vilat flera gånger...får hoppas att det blir en "piggisdag" imorgon.

Ha det gott bloggers!


Av Mari-Louise - 26 juli 2007 17:20

Den här sekretären har min man räddat från soptippen. Visst ser ni väl hur fin den kommer att bli när vi har gjort den i ordning?

Jag har bara sett den här bilden på den, än så länge, men det är tydligen en del "träarbete", som måste göras. En sån tur då att jag är gift med en snickare;)

Av Mari-Louise - 25 juli 2007 19:17





Idag var Roxie och jag själva ute i blåbärsskogen, om man inte räknar alla myggen, som försökte äta upp oss;)

Vissa dagar orkar hon inte följa med husse och Kelly på långpromenad och då brukar hon och jag ta en liten lagom tur i skogen.

Är hon inte söt vår "gammeltant"?

Av Mari-Louise - 24 juli 2007 19:12

Här är tygängeln, som jag sydde häromdan.

Den hänger på min fina paradhandduk, babyfilten, som min farmor virkade till min första säng.

Mönstret till ängeln hittade jag i den här boken. Jättekul att sy, men jag ska nog förstora upp mönstret till nästa ängel jag ska göra.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards