Alla inlägg under april 2008

Av Mari-Louise - 29 april 2008 13:54

...för att säga hej till mina vänner. Det har ju varit tyst från mig ett tag nu och det beror på att jag inte har mått så bra...inget allvarligt, men jobbigt ändå. Tack och lov så känns det bättre nu och jag ser fram emot att snart kunna sitta vid datorn lite längre stunder igen. Tills dess får ni ha det så gott och kram på er allihop!

Av Mari-Louise - 18 april 2008 18:15

...mitt nya tunikaprojekt ut.

Jag tänkte att jag skulle bryta av mot mina vanliga färgval på kläder...har mest blått, turkos och olika röda nyanser. Vi får se, om jag trivs i den här, annars kanske det är nån annan, som vill överta den;)


Hoppas att ni får en riktigt trevlig helg, mina vänner!

Av Mari-Louise - 16 april 2008 18:46

...kassen, som jag gjorde till tävlingen i Hobby- & Hantverksforum?

Jag har bytt bort den mot ett underbart set med ett armband och ett par örhängen.

Här är armbandet. Bilden har jag lånat på Karins (hon, som har gjort det) hemsida. Titta gärna in till henne, så får ni se vilka härliga smycken hon gör.


Ha det gott mina vänner!

Av Mari-Louise - 15 april 2008 09:06

Eftersom jag inte kan sitta så mycket vid datorn nu för tiden får jag ju mer tid över för stickningen och jag har en hel del projekt inplanerade.

Den här tunikan håller jag på med nu.


Jag stickar den i mörkgrönt och offwhite...har inte kommit så långt på den än, ca 30-35 cm skulle jag tro.


Här är det inte så varmt idag, men solen skiner så härligt. Jag hoppas att den skiner på er också, mina vänner.

Av Mari-Louise - 10 april 2008 18:52

...en bild på min Cable Tunic.


Den är precis lagom, så jag är jättenöjd. Jag stickade den i Karisma från Garnstudio. Det gick åt 15 nystan till storlek M.


Jag tar det fortfarande lite lugnt med datorn...vill ju inte ha migrän igen...

tittar in hos några av mina bloggvänner per dag...måste ju hålla koll på hur ni har det;)



Av Mari-Louise - 7 april 2008 08:02

...men nu är jag tillbaka. Jag fick migrän igen, på andra sidan den här gången. Huvudvärken släppte inte förrän i fredags, så jag är fortfarande ganska seg och trött...ganska naturligt efter en hel vecka med migrän.

Jag börjar fundera på, om jag inte behöver glasögon igen...har klarat mig utan i flera år och jag tycker att jag ser bra, men så har jag huvudvärk så ofta nu, hmmm... *funderar vidare*. Hur i sjutton får man tag på en optiker när man inte kan lämna hemmet? Gör de hembesök?


På tal om nåt helt annat, Ruth undrade för ett tag sen, hur det går med min Cable Lux Tunic och då fick jag väldigt dåligt samvete för att jag hade lagt undan stickningen och försökt förtränga att den fanns. Jag plockade fram den och satte genast igång att sticka igen. Så tack snälla Ruth, för påminnelsen *kram*. Jag stickade färdigt det sista igår kväll, så nu är det bara monteringen kvar...ska bli spännande att se hur den blir...återkommer med bilder.


Ha det gott mina vänner!

Av Mari-Louise - 1 april 2008 15:08

...med migrän :(  Ja, ja, det finns det, som är mycket värre, så man ska väl inte klaga.


Hoppas att ni har det bra mina vänner...återkommer när jag är klarare i huvudet igen.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards