Alla inlägg under maj 2007

Av Mari-Louise - 28 maj 2007 15:04

...som jag har fått. De betyder jättemycket för mig! Nu börjar jag återfå krafterna nåt sånär  i alla fall, underbart!!!

Det kanske är dags för en liten förklaring. Jag håller på att återhämta mig från utbrändhet, eller kalla det vad ni vill. Ibland, som nu t.ex när min man har varit sjuk och jag har varit tvungen att va starkare än vad jag egentligen är, så känner jag inte förrän det är för sent att jag har överansträngt mig igen. För mig innebär det att jag, förutom att va fruktansvärt trött, blir  glömsk (värre än vanligt), inte hittar de rätta orden när jag pratar/skriver, om jag överhuvudtaget orkar prata, klarar inte av att ta in för mycket intryck, vare sig genom ögon eller öron, stelare och mer värk i kroppen, självkänslan sjunker och dessutom är jag så spänd och lättstressad att ångestnivån är ganska hög.

Då är det vila och avslappning, som gäller. Jag vet att det är många av er, som har liknande problem, så ni vet vad det är jag "svamlar" om.

Det här är i alla fall en liten förklaring om hur jag har det just nu, inget livshotande, som tur är, men jobbigt är det...får se om jag låter inlägget va kvar, eller om jag tar bort om ett par dar.

Nu måste jag vila ett tag igen, men jag hoppas att jag ska orka med att ta en tur på mina favoritbloggar sen.

Kramar till er alla och än en gång tack för alla goa kommentarer och kramar.


Av Mari-Louise - 24 maj 2007 07:43

...alla mina snälla och goa bloggvänner.

Jag mår inget vidare just nu, så om det är nån, som har märkt att jag inte har varit inne på era bloggar och kommenterat, som jag brukar, så vet ni varför.

Ha det så bra allihop, så hoppas jag att vi "ses" snart igen.


Av Mari-Louise - 22 maj 2007 16:36

Vi har hämtat ner två gamla stolar från vinden. Jag tycker att modellen är så fin. Det är flera lager med färg på dem, originalsitsarna är trasiga och de är spruckna på en del ställen, men jag tror att det går att göra dem riktigt fina. De har varit mina morföräldrars och därför är det ju extra roligt att ha dem.

Av Mari-Louise - 21 maj 2007 13:16

...låg i brevlådan idag. Jag hittade faktiskt en hel del fint, som jag skulle kunna tänka mig att göra. De här två tröjorna t.ex



Jag tycker att båda är jättefina, men jag tror nog att den översta är mest min stil.

 Det här lilla häftet följde med tidningen:

Vilka fina kläder att sticka och sy till nallen... *suck*...önskar jag hade nån liten nallemamma/pappa i min närhet...fast jag kan ju göra kläder till mina egna nallar förstås;)

Av Mari-Louise - 20 maj 2007 17:39

....trädgårdsarbete, som jag hade tänkt mig idag...men, men så är det när orken tryter. Det är bara att göra, som Kelly, krypa ihop och sova/vila bort tröttheten.... 


...och så hoppas jag på att jag ska va piggare och orka mer imorgon.

Av Mari-Louise - 20 maj 2007 08:45

Idag har Karolina och Carola namnsdag och eftersom jag vet att jag har en Karolina, som läser min blogg varje dag, så säger jag stort GRATTIS till dig och till alla andra, som har namnsdag eller fyller år idag!

Av Mari-Louise - 20 maj 2007 08:40

...mitt huvud värker inte. Underbart!!!

Jag ska ta en snabbsväng och hälsa på hos mina bloggvänner och sen så är det trädgårdsarbete, som gäller idag.

Av Mari-Louise - 19 maj 2007 14:59

...men inte så långvarigt den här gången, som tur är. Jag vågar inte sitta nån längre stund vid datorn idag, för då är risken stor att huvudvärken kommer tillbaks.

Jag hoppas att ni allihop mår bra och att ni får en trevlig helg.

Kram

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards