Alla inlägg under januari 2009

Av Mari-Louise - 29 januari 2009 21:58

HildeGV la in en uppmaning på Hobbyboden att de, som ville skulle ta en promenad och fotografera och skriva om den i bloggen. Jag går ju med hundarna flera gånger om  dagen och igår var vi på en skogspromenad i väldigt raskt tempo. De fick upp spår på något mycket intressant och eftersom jag inte ville släppa dem då, hade jag bara att hänga med i deras tempo.

Det är inte lätt att fotografera när man har kopplen till två ivriga Settrar i

den ena handen och kameran i den andra.

Bilderna blev både sneda och oskarpa, men här är i alla fall några stycken, som blev nåt så när skapliga. Som ni ser har vi inte ett dugg snö. Det är blött och "joxigt" ute.


Här är enda kortet på fröknarna bus där de var något så när stilla!




 

Ni, som känner mig vet ju att jag är fascinerad av både mossa och stubbar, så när hundarna hade kisspauser passade jag på att titta på sånt.


Det här inlägget skulle jag givetvis ha skrivit igår, om jag skulle ha följt hela uppmaningen, men bättre sent än aldrig, eller.....


Av Mari-Louise - 27 januari 2009 17:24

Tack och lov, så slapp jag migränen den här gången. Jag har vilat mig riktigt ordentligt och inte suttit mer än nödvändigt vid datorn...men stickat har jag ju förstås gjort;)


Jag har stickat 1(!) kattsocka, den andra kommer så småningom.


Mönstret har jag köpt på samma ställe som mönstret till  PiaPumas kattvantar, här alltså!


Jag har även stickat hundtröjor till två små frusna hundar (inte våra;))

Visar bilder på tröjorna en annan dag.


Den här klänningen har jag hållit på med ett tag nu, men nu är den nästan färdig.


Hoppas att ni har det bra mina vänner, kram på er!

Av Mari-Louise - 22 januari 2009 18:30

...ni har det bra mina vänner.

Här är det grått och trist och jag känner mig också grå och trist...har migränkänning...så det blir att ta det lugnt med datorn, så att det

inte bryter ut för fullt.

Vi "bloggs" när jag mår bättre igen!

Av Mari-Louise - 20 januari 2009 09:43

Enligt besöksstatistiken är det mellan 150 - 190 pers/dag som besöker min blogg. Jättekul, om det verkligen stämmer och om det gör det, vilka är ni? Jag blir ju nyfiken, ju, så lämna gärna en kommentar :)

Av Mari-Louise - 18 januari 2009 20:07

...det här fina kortet av  PiaPuma.


Titta gärna in på hennes blogg, så får ni se fler fina kort, som

hon har gjort. Tack än en gång, snälla Pia *kramar om*

Av Mari-Louise - 17 januari 2009 18:31

...Tussegumman för den fina utmärkelsen!



Den här vill jag gärna ge vidare till alla goa' bloggare i min länklista!

Kramar på er allihop!

Av Mari-Louise - 14 januari 2009 18:24

...att jag har påbörjat en ny KBT-träning. Ibland känns det väldigt spännande och det händer mycket, andra gånger är det sk*tjobbigt och det går bakåt igen. Det är bara att kämpa vidare och acceptera att det är så livet är ;)

Jag har slutat med en hel del säkerhetsbeteenden, vissa av dem har jag haft i flera år, så det känns jätteskönt att slippa dem. Svårt att förklara, men vad jag menar med säkerhetsbeteenden är sådana saker jag gör för  att till varje pris undvika att få en panikattack. Det som känns så bra med att slippa de här "sakerna" är att jag kan slappna av mer och våga släppa kontrollen, åtminstone ibland.

I och med att jag nu rör på mig mer medvetet och att jag faktiskt vågar vara hungrig så har jag gått ner 5 kilo. Nu kan jag ha flera par

byxor, som jag inte har fått upp över rumpan på flera år :) 9 kilo till, sedan är jag nere i min idealvikt!!!


Hoppas att ni har det bra mina vänner och kram på er!

Av Mari-Louise - 11 januari 2009 18:18

...mina mössor, men här kommer en till, i alla fall;)


Min man ville ha en "toppig" mössa med snöstjärnor på och eftersom jag inte hittade nåt mönster, som han tyckte om, improviserade jag lite.

Han blev väldigt nöjd med den och då är det ju tur att jag skrev ner mönstret under tiden jag stickade *sarkastisk*. Nåja, om han nån gång vill ha en till får jag väl titta lite extra på den här och sticka efter den;)

Garnet är Novitas 7 Bröder, köpt på Rusta.


Hoppas att ni har det bra mina vänner!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards