Alla inlägg under september 2008

Av Mari-Louise - 27 september 2008 18:05

Nu är jag färdig med september månads pulsvärmare i pulsvärmaralongen på Hobbyboden.


Jag stickade Frk Badegakks kabelvantar. De här ska min mamma få, men jag ska sticka mig ett par också. De blir nog lila, tror jag.


Hoppas att ni har en riktigt skön helg mina vänner, antingen ni är lediga, eller jobbar!
Kram på er!



Av Mari-Louise - 24 september 2008 13:03

...av Pitepärlan.


Fem saker

5 saker i frysen:

broccoli, kycklinfilé,trattkantareller, rågbullar och blåbär.


5 saker i garderoben:

kläder, skor, skärp, handväskor och krympmedel (det måste det väl va, eftersom kläderna blir för små ;)


5 saker i bilen:

våtservetter, toapapper, karta, cd-skivor och solglasögon.


5 saker i handväskan:

Plånbok, pappersnäsdukar, polkagrisar, penna och en "grubbelbubbe".


Jag skickar inte vidare utmaningen till någon särskild...har inte koll på vilka som redan har haft den...utan den som vill får gärna anta den.




Av Mari-Louise - 22 september 2008 19:27

Jag fick de här två fina utmärkelserna när jag var internet/datalös.

Den här fick jag av Erika den 27 augusti...


...och den här av Jenn den 12 september.


Tusen tack än en gång  båda två och kram på er!


Uppdatering 24/9:

Igår fick jag den här

av Hjördis.


Tusen tack och stor kram till dig också!

Av Mari-Louise - 20 september 2008 16:09

Ja, städning och fönsterputsning står på schemat den här helgen. Jag har ju varit tröttare än vanligt ett tag och då blir det lite si och så med städningen. Därför känns det skönt att göra en riktigt grundlig städning nu...i lugnt tempo förstås, så att jag inte trillar ner igen;)


Hoppas att ni har en härlig helg mina vänner och kram på er!

Av Mari-Louise - 16 september 2008 17:36

Det, som hade hänt med min dator, var att officepaketet hade raderats och även en del andra program var *poff väck*. Som tur är lyckades jag återställa de viktigaste filerna, såsom kort och andra bilder, min mönstersamling och andra dokument, som betyder mycket för mig.

Nu har jag bränt ut allt det och lovat mig själv att vara flitigare med att ta

backup från och med nu.

Vet ni, om det finns något virus, eller annat, som raderar office och bildbehandlingsprogram?

Jag hade Norton antivirus, men nu efter omformatering har jag bytt till Avast, ett gratisprogram, som tydligen ska fungera väldigt bra *håller tummarna för att det stämmer*

Det här med datorn borde ju inte ha tagit så lång tid att fixa, men som vanligt drog jag igång med en massa extraarebete, som jag inte orkade med. Sonen fick för sig att han skulle möblera om på sitt rum för att få det lite rymligare. Det innebar bl.a att han flyttade ut sitt stora dataskrivbord, till hallen, där jag har min dator.

Då borde jag ju ha nöjt mig med att bara flytta över dator + tillbehör till det *nya* bordet, men det gjorde jag ju förstås inte. Istället satte jag igång med att rensa, sortera och flytta om bland papper, tidningar och böcker m.m Sedan blev det en hel del annat *fengshuiande* också och plötsligt var orken slut *varför är jag förvånad* . Det tog ända tills i fredags innan jag hade ork att koppla in datorn igen, men nu fungerar den bra:)


Det blev visst en hel uppsats det här, men nu vet ni vad jag har haft för mig de här veckorna;)

Ha det så gott mina vänner och kram på er!!!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards