Alla inlägg under september 2007

Av Mari-Louise - 27 september 2007 15:26

...två listor på raken;)

Kelly och jag var ute på en sån härlig promenad igår morse. Här är några av bilderna jag tog då.








Av Mari-Louise - 27 september 2007 12:25

Har blivit taggad av Jenn

Här är reglerna:

1. Link/länka till den som har taggat dig!

2. Berätta 7 personliga sanningar om dig!

3. Tagga 7 nya personer i slutet av ditt inlägg!

4. Skriv ett meddelande i de 7 personernas blogg så att

de uppmärksammar att de blivit taggade!

7 sanningar om mig!

1. Jag är väldigt envis.

2. Jag älskar att vara vid havet, men inte ute på det.

3. Jag är helnykterist, men har inget emot att andra dricker.

4. Jag gillar brittiska humorserier. Ju tokigare, dessto bättre;)

5. När jag bläddrar i tidningar börjar jag oftast bakifrån.

6. Jag sjunger hellre än bra!

7. Jag har lätt för att gråta, när jag ser en film eller läser en bok, men inte annars.


Jag taggar i min tur Eva, UnderCover, PiaPuma, Alma, Cina, Helga och Gulligagumman, om ni vill förstås.

Av Mari-Louise - 26 september 2007 17:51

 Helgas lista.


Här kommer en liten lista - kanske vill du också göra en sådan lista...


1. Vad åt du till frukost? En mugg te och 3 smörgåsar.


2. Hur gammal är du? 42...blir 43 på nyårsafton.


3. Hur bor du? I radhus.


4. Vem SMS:ade du till senastStyvdottern.


5. Vilken är din favoritmat? Har många, men stekt rödspätta med kokt       potatis, kall sås och massor med broccoli till är en av mina favoriter.


6. Vilken årstid föredrar du? Jag tycker om alla årstider, men allra mest om hösten.


7. Vad köpte du senast till dig själv? Garn.


8. Vart skulle du vilja resa? Eftersom jag inte har varit nånstans på flera år, så längtar jag efter att kunna åka till vår närmaste stad, som ligger en mil härifrån.


9. Läser du böcker? Periodvis läser jag massor.


10. Jobbar du? Nej, jag är långtidssjukskriven.


11.Vad vill du lära dig? Italienska.


12. När vaknade du imorse? 6.30


13. Vad är det roligaste du gjort? Oj, det är mycket det...kan inte välja;)

14. Hur skulle du tillbringa ett ledigt år? -----------

15. Vad glömmer du aldrig att packa ner? Tandborsten.


16. Vilken artist skulle du vilja se uppträda? Sarah Brightman


17. Vad är det dyrbaraste du har? Familj, släkt och vänner så klart skrev Helga och det stämmer för mig också.


Fylll gärna i listan ni också...alltid kul att få veta lite mer om er;)

Av Mari-Louise - 25 september 2007 07:52

...i och framför fönstret i mitt hobbyrum. Byrån är full med pärlor, spetsar, band, papper och servetter till decoupage, väskhandtag, änglahår m.m


Den lilla virkade lampan, som hänger i fönstret var väldigt populär på 80-talet. Nån, som känner igen den? Jag virkade flera stycken och gav bort, men den här behöll jag själv...tycker fortfarande att den är så söt;)

Av Mari-Louise - 24 september 2007 18:25

...äntligen bytt gardiner i hobbyrummet. Bilderna jag tog blev inte bra...får försöka ta bättre imorgon.

Det börjar bli dags att sätta igång med julpysslet, så att man hinner med allt man vill göra innan julafton.

Jag ska absolut sticka fler av de här gnomerna, som jag gjorde förra året...

tycker att de är så mysiga och så har jag bara en kvar, de andra sex har sprungit iväg till sina nya hem.

Av Mari-Louise - 21 september 2007 19:07

...blev inte riktigt färdigt idag heller...har inte orkat stryka gardinerna, men, men vi får hoppas att jag är piggare imorgon;)

 Här är i alla fall en bild på vitrinskåpet efter målning.

Jag fick inte rum med alla mina tyger och garner...

skulle nog ha behövt ett skåp till;)

Så här ser min lilla syhörna ut. Jag fick mammas gamla toilettbord

och det var redan målat i vitt och blått, så det får vara som det är.

Stolen däremot ska nog få sig en omgång med penseln, men det får

vänta ett tag.


Nu ska jag ta mig lite gott te och försöka att kurera förkylningen.


Hoppas att ni får en härlig helg mina vänner!

Av Mari-Louise - 20 september 2007 19:20

...med hobbyrummet, bara fönsterputsning och byte av gardiner, som återstår!!! Vilken tur att man är gift med en fönsterputsare;)

Kameran är laddad med nya batterier, så bilder kommer förhoppningsvis imorgon.

Idag har jag inte gjort mycket alls...har blivit förkyld, som så många andra.


Hoppas att ni har det bra mina vänner!


Av Mari-Louise - 18 september 2007 14:22

Jag har så mycket att göra nu med träning, målning, sömnad o.s.v att jag inte har tid att sitta så mycket vid datorn. Är inte det positivt, så säg???

Nu tänker jag i alla fall ta mig en liten bloggrunda och hälsa på så många, som jag hinner.

Ha det gott alla!




Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards