Alla inlägg under mars 2008

Av Mari-Louise - 25 mars 2008 13:17

...att jag har glömt att visa min tygkasse från kassetävlingen på Hobby&Hantverksforum.


Tävlingsreglerna var att vi skulle dekorera en tygkasse på vilket sätt vi ville, bara vi hade de tio olikfärgade knapparna med.

Jag skrev ut en gratisbild från internet på transferpapper och sen strök jag på den på kassen. Tre av knapparna sydde jag fast på bilden och de andra sydde jag på ett linnehjärta. Sedan trädde jag ett smalt sidenband genom en virkad spets och sydde fast på kassen.


 Grrr...vad ful bilden blev nu då...får försöka fixa en bättre sen.


Av Mari-Louise - 23 mars 2008 17:16

jag började blogga.


Ettårskalas och påsk, då måste man ju helt enkelt ha en smarrig tårta att bjuda på...hade ingen själv, så jag lånade den här på nätet;) Här finns receptet på den.


Ha det så gott mina vänner och god fortsättning på påsken!


Av Mari-Louise - 21 mars 2008 16:38

En riktigt lugn och härlig påskhelg önskar jag er alla!



Vi har gäster torsdag till lördag, men imorgon eftermiddag/kväll ska jag ta mig en tur och hälsa på mina bloggvänner!

Av Mari-Louise - 17 mars 2008 13:50

pulsvärmare är mitt marsbidrag till Pulsvärmaralongen på Hobbyboden.

De här är stickade i grå Silja med blå rocaillepärlor.


De här har jag virkat i dubbelt bomullsgarn, köpt på Lidl...äntligen fick jag användning för det garnet;)

Mönstret finns här.


Hoppas att ni har det bra mina vänner!

Av Mari-Louise - 14 mars 2008 13:36

Idag har jag haft vårstädning på bloggen...bytt bakgrund och lite färger.

Nu känner jag mig mer hemma!


Jag är så glad för att huvudvärken har hållt sig borta ett par dar nu, men det är bäst att ta det lugnt med datorn ett tag till, för säkerhets skull. Jag har i alla fall varit runt och "läst ikapp" hos en hel del av mina bloggvänner.


Hoppas att ni har det bra allihop och att ni får en härlig helg!


Av Mari-Louise - 10 mars 2008 19:02

...snabbsväng, för att vinka till er, mina vänner.


Jag har haft ganska mycket migränkänning och annan huvudvärk och då klarar jag inte av att sitta vid datorn några längre stunder...hoppas att det snart blir bättre...vill ju veta vad ni har för er.


Kram på er och ha det så gott!

Av Mari-Louise - 3 mars 2008 15:30

...skiner solen och det är så härligt!!!

 Jag ska snart gå ut en liten sväng till med hundarna och då ska jag försöka att komma ihåg kameran, så att jag kan fotografera lite vårtecken.


Den här väskan stickade jag till min mamma i födelsedagspresent...

...kanske lite väl mörk nu till våren, men det är ju mer praktiskt i alla fall ;)


 Så här ser den ut inuti. Jag sydde två småfack på varje sida av fodret, men de syns visst inte på bilden. Mönstret hittade jag här.


Hoppas att ni har det bra mina vänner och tack för alla goa kommentarer.

Jag vet att jag är dålig på att svara på dem, men ni ska veta att jag uppskattar dem jättemycket.


Kram på er!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards