Alla inlägg under mars 2007

Av Mari-Louise - 31 mars 2007 18:29

ett smyckeshäfte av min man, puss på honom. Det finns en hel del fina smycken däri. Jag ska genast plocka fram pärlor och sätta igång...återkommer med bilder på resultatet;)

Av Mari-Louise - 29 mars 2007 09:40

Jag är med i påskvirkningsalongen på Hobbyboden. Det här är vad jag har gjort hittills.

Av Mari-Louise - 29 mars 2007 09:34

...virkat en duk(99x99) i gammaldags mönster till vårt matbord. Den var riktigt rolig att virka och jag blev jättenöjd med den "ovanligt".

Av Mari-Louise - 28 mars 2007 18:08

Vår yngsta hund Kelly är fascinerad av stenar. Så här brukar hon se ut när hon hittar en, som hon tycker om och idag lyckades husse att fånga henne på bild.

Av Mari-Louise - 28 mars 2007 10:39

...gamla kokbok av min moster. Den är verkligen välanvänd och jag känner mig så nära min älskade mormor när jag bläddrar i den "nostalgisk". Boken är utgiven 1923 och den innehåller ett tillägg om matlagning med elektricitet. Jag har lagt in två recept: makaroni med ost (var det nån som trodde att macaroni & cheese var ett nytt påfund?) och hack-korv (nån som vet vad hjärtslag och kållapp är?).

Av Mari-Louise - 26 mars 2007 17:53

finns det här: http://www.tilleftertanke.nuHär kommer ett exempel: KärlekDu kan inte köpa eller sälja denI själva verket måste du ge bort den för att få behålla denDet är ont om kärlek, ändå kan du hitta den överalltKärleken är bräcklig; den dör i mörkret av svek, lögner, girighet och dryghetKärleken behöver sanningens ljusKärleken är stark; den kan besegra sjukdom, ensamhet, hjärtesorg, separation och även dödKärleken behöver tas hand om och få näringOch framför allt, aldrig tas för givenKärlekens ljus kan förändra ditt hjärtaoch ditt hjärta kan förändra världen - FÖRFATTARE OKÄND -

Av Mari-Louise - 25 mars 2007 22:51

...och jag har mängder med projekt på gång, som vanligt. Här stickas det och virkas det och sys det och pärlas det hönor, kycklingar och harar i långa banor. Tänk om jag nån gång kunde lära mig att göra färdigt ett projekt innan jag börjar på nästa, hmmm. På bilden är det pärlade påskharar. Beskrivningen till dem hittade jag här:
http://jewelrymaking.about.com/library/weekly/aa041700.htm

Av Mari-Louise - 24 mars 2007 11:07

Idag är det underbart väder, solen skiner, fåglarna kvittrar. Kan det bli bättre? Jag ska ut och jobba lite i trädgården, men först blir det fika på altanen;)Fågelbilden togs förra helgen.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<<
Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards