Direktlänk till inlägg 20 juli 2008

Så här såg...

Av Mari-Louise - 20 juli 2008 22:10

...himlen ut i morse.


Här har det regnat och åskat till och från i stort sett hela dagen, som på så många andra ställen i vårt avlånga land.



Den här helgen har jag fått en hel del gjort. Jag har bl.a tagit hand om en jättestor hög med stryktvätt...skönt att ha det gjort, men det blir ju snart en ny igen om jag inte skärper till mig och håller efter den lite bättre;)

Sedan har jag fortsatt att plocka och sortera bland mina hobbygrejor...snart färdig:)

Igår gick jag igenom min ufo-hög (halvfärdiga projekt) och bestämde mig för att det var dags att göra något åt den. Idag har jag sytt färdigt dynor till köksstolarna. Jag började med dem för ett år sedan ungefär och det som var kvar var att sy i knytband och sy ihop sömmen där bak. Det tog ju inte allt för lång tid att göra färdigt.

Jag är väldigt bra på att börja på nya projekt, men jag är inte så bra på att slutföra dem, men jag försöker bättra mig.


Den här väskan virkade jag för 3, 4, eller kanske t.o.m 5 år sedan...vet inte säkert, men den har inte fått något foder än...


Hoppas att ni har haft en bra helg mina vänner och kram på er!

 
 
R

R

20 juli 2008 22:47

Tror vi er på nesten samme plass ja... huff for en sommer...Kos deg videre for det...

http://www.ruthsletta.com

 
Ruth

Ruth

20 juli 2008 23:01

Det här med ½ färdiga jobb känner jag så väl igen :-) När jag började rota i mina garner och handarbeten efter 25 år så hittade jag hur många påsar som hellst med ½ färdiga och fullbordade projekt. En tröja var klar och ihopsydd, hadde ingen aning om den, aldrig anväd, koftor som var klara att bara sy ihop, repade det som gick att repa upp. Många påbörjade alster var lurviga garner omöjligt att repa. Passade inte min kropp i dag så det blev slängt mycket. Man var så ivrig på att börja med något nytt och då blev det så. Så många ½ färdiga broderier, dukar, vepor och paradhandukar, listan kan göras hur lång som ett helt år. I dag börjar jag inte på något nytt innan jag har fullbordat mitt jobb, men det är nu det :-)
Hoppas du börjar din nya vecka med sol och fri från regn !
Kramen..

http://bernamis.bloggagratis.se

 
trollpackan

trollpackan

21 juli 2008 09:00

Hmmm...ja, det här med halvfärdiga jobbkan jag också känna igen, men jag brukar säga att "allt har sin tid";) jag har några dukar som är ofållade som jag har fått av mina gamla mostrar för många år sen*rodnar* hmm...men jag är inte bra på sån´t..åt mig ska man ge färdiga saker;)
kram!

http://trollpackan

 
Filifjonkan skrattar

Filifjonkan skrattar

21 juli 2008 11:53

Ja så var det här med men det ändrade sig till sol hoppas det gjort det hos dig med nu. Vad du har varit flitig idag strukit och sytt och donat. Ja väskan var ju jättesöt får den ett litet foder så kan du ju ha den med.Det är lättare som du sa att börja på nya grejor än avsluta sånt om är lite småpillrigt håller jag med dig om Ha det så bra resten av dagen

http://filifjonkan-se

 
Ingen bild

Millis

21 juli 2008 16:57

Vad skönt att det finns fler, som har svårt att göra färdigt sina projekt.

Här regnade det nästan hela dagen igår och så åskade det emellanåt med.

 
Cina

Cina

21 juli 2008 21:42

Ja som jag läser så är inte jag heller ensam om att ha halvfärdiga saker liggandes....

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mari-Louise - 27 januari 2010 21:06


...sticklusten igen    Hittills har det, förutom gubbens "gipssocka", blivit ett par mössor och en "halsvärmare".      Den här har jag stickat till en svägerska....      ...den heter Star Crossed Slouchy Beret och jag har stickat den ...

Av Mari-Louise - 16 januari 2010 14:26


...gubbens operation, tack och lov...hoppas att det läker som det ska också.      Han beställde en socka att ha över gipset, så jag stickade den här åt honom, utan att ha en aning om hur stort gips han skulle få. Som tur är passar den bra:-) ...

Av Mari-Louise - 13 januari 2010 22:57


...med hobbyer (heter det så?) förut, eftersom jag har skaffat mig en till    Jag har länge funderat på att försöka göra kort och Piapuma var så snäll att hon kom och hade en liten snabbkurs med mig i mitten av december.    Det här är det fö...

Av Mari-Louise - 9 januari 2010 18:48


...men jag är i alla fall på bättringsvägen    Håll tummarna för att gubben min slipper förkylning nu. Han ska nämligen opereras nästa vecka och det vore ju synd om det blir inställt.    Här kommer ett litet minne från sommaren...tycker att ...

Av Mari-Louise - 7 januari 2010 23:37

Jag har faktiskt klarat mig riktigt bra från förkylningar länge, men nu är det dags igen  ...hostar, nyser, fryser, svettas om vartannat och tycker allmänt synd om mig  själv Nu ska jag ta mig en kopp  och sen ska jag försöka sova lite. ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards