Direktlänk till inlägg 19 april 2007

Köksdrömmar

Av Mari-Louise - 19 april 2007 10:57

Jag drömmer om att nån gång få ett riktigt gammaldags lantkök, men det är inte så lätt att förverkliga när man bor i radhus, men nya skåp och luckor i det befintliga köket vore ju inte helt fel det heller. Det här är ett av mina favoritställen där jag gärna drömmer mig bort en stund.


 
 
Fru Fundersam

Fru Fundersam

19 april 2007 14:56

Är det ditt kök det översta? Och de andra det kök du helst av allt skulle vilja ha??
De är fina bägge.
Det finns så fina kök ...
Men de kostar också därefter, många av dem.
Jag tycker att även "billigare" kök kan vara nog så trivsamma om man gör dem lite personliga. Ställer fram de saker som man blir glad av att se och flyttar undan eller slänger det andra.
(Och har man inte möjlighet att köpa nya skåp och luckor .... kan en skål apelsiner vara en nog så vacker färgklick ... :-)

http://frufundersam.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Millis

19 april 2007 15:31

Det är inget av köken på bilderna, som är mitt, men de tillhör mina favoriter. Du har så rätt i att även billigare varianter kan vara trivsamma. Vårt kök är väldigt personligt, i alla fall.... jag har varit och "kladdat" med färg lite överallt....får se om jag vågar lägga ut bilder på det nån gång;)

 
Hundbiten

Hundbiten

19 april 2007 16:34

Jag vill ha diskbänken precis sådär trevligt under fönstrena ut mot gården. Har ritat upp precis hur jag vill ha köket, den dagen det blir dags att renovera. Vet bara inte när vi ska ha ork! Har renoverat konstant i flera år, och man tröttnar ju...

Vårt kök har idag fula, gamla furuluckor som ser jättedystra ut. Visserligen i trevlig lantlig stil, men jag vill ha det ljusare. Mycket ljusare. Och nytt och fräscht...

Kram, och tack för de uppmuntrande orden i bloggen! :)

http://www.hundbiten.bloggagratis.se

 
Gilla

Gilla

19 april 2007 16:37

Fina köksbilder - jag trodde det var ditt eget kök du lagt ut. Ordinära kök kan också vara trivsamma. Huvudsaken är väl ändå att det går att laga mata där och att man har en bra matplats att sitta vid. Hälsningar Gilla

http://gb.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

19 april 2007 18:56

Ja...de där köken är jättemysiga! Men de kostar ju också...!
Fast man kan få ett vanligt standarkök ganska mysigt också tycker jag om man lägger till personliga och lantliga detaljer.:)
Kram

http://www.slojdbiten.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Filifjonkan

19 april 2007 23:34

Godkväll Millis. Ja det gröna köket skulle jag men kunna "offra" mig på härligt ser det ut, Köket är husets hjärta har jag alltid tyckt.Men det är så stora pengar på ett nytt kök numera uff...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mari-Louise - 27 januari 2010 21:06


...sticklusten igen    Hittills har det, förutom gubbens "gipssocka", blivit ett par mössor och en "halsvärmare".      Den här har jag stickat till en svägerska....      ...den heter Star Crossed Slouchy Beret och jag har stickat den ...

Av Mari-Louise - 16 januari 2010 14:26


...gubbens operation, tack och lov...hoppas att det läker som det ska också.      Han beställde en socka att ha över gipset, så jag stickade den här åt honom, utan att ha en aning om hur stort gips han skulle få. Som tur är passar den bra:-) ...

Av Mari-Louise - 13 januari 2010 22:57


...med hobbyer (heter det så?) förut, eftersom jag har skaffat mig en till    Jag har länge funderat på att försöka göra kort och Piapuma var så snäll att hon kom och hade en liten snabbkurs med mig i mitten av december.    Det här är det fö...

Av Mari-Louise - 9 januari 2010 18:48


...men jag är i alla fall på bättringsvägen    Håll tummarna för att gubben min slipper förkylning nu. Han ska nämligen opereras nästa vecka och det vore ju synd om det blir inställt.    Här kommer ett litet minne från sommaren...tycker att ...

Av Mari-Louise - 7 januari 2010 23:37

Jag har faktiskt klarat mig riktigt bra från förkylningar länge, men nu är det dags igen  ...hostar, nyser, fryser, svettas om vartannat och tycker allmänt synd om mig  själv Nu ska jag ta mig en kopp  och sen ska jag försöka sova lite. ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards