Direktlänk till inlägg 2 augusti 2007

Lite bilder från vindsröjningen.

Av Mari-Louise - 2 augusti 2007 11:18

Tänk vad mycket man har, som man faktiskt har glömt bort att man hade...

och vad man ändrar smak med åren.

Det här kakfatet till exempel har jag alltid tyckt är så "grälligt" och fult...


...och nu tycker jag att det är jättevackert! Så här ser det ut på undersidan

...har inte hört talas om det märket förr, men jag är ju rätt så  mycket okunnig när det gäller porslin.


De här två faten från Gustavsberg hade jag också glömt att jag hade...


...liksom stekfatet i samma serie.

De vill jag absolut behålla...har redan planer för var jag ska ha dem...

tvåvåningsfatet ska jag också behålla.


En liten glaskatt från Gullaskrufs glasbruk...har en granne, som samlar på katter...kanske ska ge den till henne.


Söt liten porslinsskål, undrar om inte min mormor har haft den.


En liten vas.


Häst från Gabriel Keramik.


Liten glasskål med blommor.


Så här ser den ut från sidan.


Alabasterburk med lock.


Åtta glöggmuggar av en sort...


...och tre av en annan.


Jättesöt liten skål i ovanlig form.




Det som är kvar av servisen, som mina föräldrar fick i lysningspresent.

Tre uppläggningsfat.


Såssnipan.


Två karotter


Stämpeln i botten...nån, som har hört talas om det märket?


Det här var lite av det  sonen hämtade ner från vinden igår...får fundera vidare på vad jag ska göra med allt...inte upp på vinden igen i alla fall...tror

inte det åtminstone;)

 
 
UnderCover

UnderCover

2 augusti 2007 12:32

Ja tänk vad man samlar på sej under åren. Katten var verkligen söt.

Hoppas du får en bra dag mitt i alla saker och minnen :o)
Kram!

http://undercover.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Pia Puma

2 augusti 2007 12:54

Kissekatten med gröna ögon var ju jättesöt ju.

 
Mia

Mia

2 augusti 2007 12:56

Det var ikke noe småtteru du fant på loftet... Masse fint, som du sikker finner plass til og bruk for. De blohvite fatene var spesielt fine.

http://htp://miaslandliv.blogspot.com

 
Ingen bild

Millis

2 augusti 2007 13:02

UnderCover: Visst gör man och ändå tycker jag att jag har rensat så mycket.
Pia Puma: Då får den väl flytta hem till dig och Thindra då;)
Mia: De blåvita faten är mina favoriter också!
Kram på er!

 
stina

stina

2 augusti 2007 13:42

Oj, vad mycket!

Kakfatet kan du skicka hit!!!!! Puss

http://hemmapalandet.blogspot.com

 
Ruth

Ruth" title="http://bernamis.bloggagratis.se]Ruth[/url]" target="_blank">bernamis.bloggagratis.se]Ruth[/url]

2 augusti 2007 14:22

Våningskakfatet blev min favvis, så vackert. Det får gärna flytta hem till mig om det skall avyttras ! Har haft ett men med ett annat blomstermotiv, det gick i golvet när barnen var små :-(

http:// bernamis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

elle

2 augusti 2007 16:11

så mycket fina små saker ... jodu, det är svårt att göra sej av med allt när man står där... men det mesta här hos mej åkte för tio år sedan när jag flyttade hit!! Hoppas att Du har det gott! kram..

 
-Nena-

-Nena-

2 augusti 2007 16:35

Ja man kan verkligen fynda på vinden. Fina saker.
Jag har fått ett sådant kakfat i två våningar (liknande) och älskade det.Tyvärr så tappades ena fatat i golvet och nu har jag ett som är helvitt bara.
Förr tyckte jag det var trista så smaken ändras verkligen.´

Jag tror att du kan söka på märket i botten om du vill veta mer om det, min mamma och pappa håller på en del med "gammalt mög" som de säger och när de fick internet blev det till stor hjälp.

http://nena.bloggagratis.se

 
Tabergstösen

Tabergstösen

2 augusti 2007 19:39

Jamen det kakfatet var ju jättefint, och det blåvita faten också! Det är jätteroligt när man återupptäcker gamla saker hemma hos sig själv, jag ahr varit med om det ett par gånger och det är fantastiskt. Ibland är det bra att spara på saker :-) Jag lägger förresten en länk hit fårn min blogg så jag hittar hit enkelt nästa gång! Kram, Josefine

http://tabergstosen.blogspot.com

 
Jenn

Jenn

2 augusti 2007 21:06

Jammen fant du masse fint på loftet,smaken forandrer seg med årene ja.Før var alt gammelt skrot,nå er det verdifulle minner:)

http://jenn.bloggagratis.se

 
Nygammalt

Nygammalt

2 augusti 2007 21:47

Visst är det roligt hur smaken förändras? Man har ju verkligen haft sina faser i livet, men jag tror att jag har hittat hem nu ;) man får byta ut lite detaljer bara. Kram.

http://nygammalt.blogspot.com

 
Cina

Cina

2 augusti 2007 21:57

Oj så mycket fint du hade på vinden.
Tvåvånings kakfatet vart även min favorit.
Sååå fint!
Viss samlar man på sig, sedan är det roligt att plocka fram det igen.

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
trollpackan

trollpackan

2 augusti 2007 22:04

Åh, du har skatter på vinden! Det är ett fint kakfat, så det är ju bra att du gillar det nu och att du inte har hunnit att göra dig av med det!

http://trollpackan

 
Tussilago

Tussilago

2 augusti 2007 23:20

Hvilke skatter du fant...kjempemorsomt.
Første gang jeg titter i din blogg, koselig her;) Fortsatt god sommer.

http://bogiblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Millis

3 augusti 2007 10:24

Stina: Kakfatet blir nog kvar i småland;)
Ruth: Kakfatet vill inte flytta;)
Elle: Ja, man velar lite, men nu jag har bestämt mig för vad jag ska spara.
Nena: Bra idé!
Tabergstösen: Länkar till dig också!
Jenn: Visst är det så!
Nygammalt: Det håller jag med om.
Cina: Visst är det!
Trollpackan: Ja, nu tycker jag att det är jättefint.
Tussilago: Kul att du har hittat hit.
Kram på er allihop!

 
Filifjonkan

Filifjonkan

3 augusti 2007 11:01

ojoj då det där var mycket på en gång det fina grejor kakfatet i våningar är härligt har ett likadant fast bara vitt enkelt, detta är urfint samt servisen i flytande blått ju också fin många grejor var jättehärliga man glömmer bort vad man har i lådorna efter ett tag men roligt att titta sen på dem.

http://filifjonkan-se

 
Anette

Anette

3 augusti 2007 11:36

Åh, så mycket fina saker. En del saker känner jag igen från mina egna gömmor och en del är verkligen vill-ha-saker.
Anette

http://anette.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Millis

3 augusti 2007 20:36

Filifjonkan och Anette: Kram på er!

 
Hannele

Hannele

4 augusti 2007 11:20

Så mycket kul prylar.

http://hannelesparadis.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mari-Louise - 27 januari 2010 21:06


...sticklusten igen    Hittills har det, förutom gubbens "gipssocka", blivit ett par mössor och en "halsvärmare".      Den här har jag stickat till en svägerska....      ...den heter Star Crossed Slouchy Beret och jag har stickat den ...

Av Mari-Louise - 16 januari 2010 14:26


...gubbens operation, tack och lov...hoppas att det läker som det ska också.      Han beställde en socka att ha över gipset, så jag stickade den här åt honom, utan att ha en aning om hur stort gips han skulle få. Som tur är passar den bra:-) ...

Av Mari-Louise - 13 januari 2010 22:57


...med hobbyer (heter det så?) förut, eftersom jag har skaffat mig en till    Jag har länge funderat på att försöka göra kort och Piapuma var så snäll att hon kom och hade en liten snabbkurs med mig i mitten av december.    Det här är det fö...

Av Mari-Louise - 9 januari 2010 18:48


...men jag är i alla fall på bättringsvägen    Håll tummarna för att gubben min slipper förkylning nu. Han ska nämligen opereras nästa vecka och det vore ju synd om det blir inställt.    Här kommer ett litet minne från sommaren...tycker att ...

Av Mari-Louise - 7 januari 2010 23:37

Jag har faktiskt klarat mig riktigt bra från förkylningar länge, men nu är det dags igen  ...hostar, nyser, fryser, svettas om vartannat och tycker allmänt synd om mig  själv Nu ska jag ta mig en kopp  och sen ska jag försöka sova lite. ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards