Direktlänk till inlägg 6 augusti 2007

Nu kan jag inte blunda...

Av Mari-Louise - 6 augusti 2007 08:30

...för strykhögen längre. Man måste väl inse att det är dags att ta itu med den när man knappt inte har nåt att ta på sig;) Sen är städning nästa punkt på programmet...har inte dammsugit sen i fredags och det är lääänge när man har två hundar och för tillfället även en katt och de fäller mycket alla tre. Om det finns nån ork kvar i eftermiddag tänkte jag fortsätta med mina målningsprojekt. Jag är lika hopplös, som vanligt...har svårt för att avsluta det jag håller på med innan jag börjar med nåt annat *suck*.


Här är en bild på de underbara rosorna, som jag fick av min mamma igår.



Hoppas att ni får en fin dag allihop!

Kram på er!


 
 
Ingen bild

elle

6 augusti 2007 09:09

jösses vad lika vi är .. Du skulle se min strykhög!!! ska vi tävla vilken som är högst!!!*L* Sen tar vi disken.. jag har inte gjort ngt. nyttigt i helgen .. men det enda det ger mej nu är dåligt samvete ..Kram!

 
UnderCover

UnderCover

6 augusti 2007 09:28

Men duuuu! Solen skiner och det är tokvarmt! Man kan få värmeslag om man ställer sej med ett hett strykjärn då...så det så *förtränger efter bästa förmåga den egna strykhögen* Fortsätt med målningen istället det kan du hållas med ute i skugga juh :o)

http://undercover.bloggagratis.se

 
Stina

Stina

6 augusti 2007 10:09

Så fina. Kram

http://hemmapalandet.blogspot.com

 
Ingen bild

Millis

6 augusti 2007 10:59

Elle: Jag har ingen strykhög längre, men den var stor;) Det känns skönt att ha det gjort, nu är det "bara" dammsugningen kvar:(
Jag har sagt/skrivit det förut och jag gör det igen: Släng iväg det dåliga samvetet!!!
Förr hade jag dåligt samvete för det mesta, men det har jag inte nu längre och det är underbart!
UnderCover: Strykningen är klar, men det gick åt att dricka en hel del vatten under tiden;)
Stina: Visst är de fina!
Kramisar till er!

 
Filifjonkan

Filifjonkan

6 augusti 2007 10:59

ÅÅ Millis så vackra rosor du fått så snällt av din mor,Hmm kanske det var någon födelsedag eller bemärkelsedag på något vis så jag säger (ifall att) grattis grattis i efterskott för övrigt ser jag ett härligt skåp underdelen på en vacker kristallkrona samt en söt liten blomstertavla igen!Den virkade duken går inte av för hackor heller Fint har du kära Millis.

http://filifjonkan-se

 
gulligagumman

gulligagumman

6 augusti 2007 12:04

Man ska göra sånt man mår bra av, vad gör det om man går i skrynkliga kläder eller i lite damm. Ja det är klart är man allergiker så kanske man behöver dammsuga...
Njut av solen och värmen som har kommit istället!
Kramen

http://gulligagumman.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Millis

6 augusti 2007 14:14

Filifjonkan: Visst är de vackra! Jag fyller inte år förrän på nyårsafton, men jag har en snäll mamma, som ger mig blommor ändå:)
Vitrinskåpet tycker jag jättemycket om. Prismorna du ser tillhör en ljuskrona och den lilla tavlan har samma moster, som har målat den andra tavlan, gjort.
Gulligagumman: Nu är jag färdig med både strykning och dammsugning och känner mig nöjd med det;)
Kram på er!

 
Nygammalt

Nygammalt

6 augusti 2007 19:02

Tack! Kul att du gillade det! =) Vilka fina rosor du har fått från din mamma! En tröst i mörkret när kläder och damm väntar. Kram.

http://nygammalt.blogspot.com

 
tabergstösen

tabergstösen

6 augusti 2007 20:09

Åh vilka fina rosor! Du får titta på dem emellan strykningarna så kanske det känns lite roligare :-)

http://tabergstosen.blogspot.com

 
Jenn

Jenn

6 augusti 2007 21:49

Nydelige roser du har fått:)
Men stryking da gitt..sukk..det forsøker jeg unngå så sant jeg kan.Her er det tropevarme nå,får ikke gjort noe fornuftig..bare bade og ete..ikke dårlig bare det*ler*

http://jenn.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

6 augusti 2007 22:25

WOW vilka underbara rosor du fått.
Städa en annan dag, blunda för allt hår du har. Jag har 3 katter så jag vet vad katthår är....och idag blundande jag.

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
~mormor Eva~

~mormor Eva~

7 augusti 2007 09:44

Så vackra rosor du har fått av mor...
Dammsugningen förstår jag mer än väl :-)

Kram i nya dagen!

http://kreativalustan.blogspot.com

 
Filifjonkan tisdag

Filifjonkan tisdag

7 augusti 2007 10:01

å jaha är du ett nyårsaftonsbarn...trevligt men så härlig mamma du har då som köper lite sådana överraskningar .Sådant gör en glad,

http://filifjonkan-se

 
Hannele

Hannele

7 augusti 2007 14:24

Jag stryker nästan aldrig... Sonen hade bråttom, han kom frågandes med sin skjorta, jag tippsade om sanbbstrykning; lägga den skryngliga skjortan några minuter i tumlaren med ett fuktigt plagg.

http://hannelesparadis.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mari-Louise - 27 januari 2010 21:06


...sticklusten igen    Hittills har det, förutom gubbens "gipssocka", blivit ett par mössor och en "halsvärmare".      Den här har jag stickat till en svägerska....      ...den heter Star Crossed Slouchy Beret och jag har stickat den ...

Av Mari-Louise - 16 januari 2010 14:26


...gubbens operation, tack och lov...hoppas att det läker som det ska också.      Han beställde en socka att ha över gipset, så jag stickade den här åt honom, utan att ha en aning om hur stort gips han skulle få. Som tur är passar den bra:-) ...

Av Mari-Louise - 13 januari 2010 22:57


...med hobbyer (heter det så?) förut, eftersom jag har skaffat mig en till    Jag har länge funderat på att försöka göra kort och Piapuma var så snäll att hon kom och hade en liten snabbkurs med mig i mitten av december.    Det här är det fö...

Av Mari-Louise - 9 januari 2010 18:48


...men jag är i alla fall på bättringsvägen    Håll tummarna för att gubben min slipper förkylning nu. Han ska nämligen opereras nästa vecka och det vore ju synd om det blir inställt.    Här kommer ett litet minne från sommaren...tycker att ...

Av Mari-Louise - 7 januari 2010 23:37

Jag har faktiskt klarat mig riktigt bra från förkylningar länge, men nu är det dags igen  ...hostar, nyser, fryser, svettas om vartannat och tycker allmänt synd om mig  själv Nu ska jag ta mig en kopp  och sen ska jag försöka sova lite. ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards