Direktlänk till inlägg 14 september 2007

Rörigt!

Av Mari-Louise - 14 september 2007 15:41

Det är väldigt rörigt och stökigt hos oss nu. Jag håller ju på med hobbyrummet och samtidigt är det renovering av köksluckorna på gång.

Det står kartonger, säckar och saker överallt snart, tror jag. Vi möblerar om lite här och där. Så har vi bytt kyl och frys också. Vi rensar och röjer bland möbler, kläder, saker o.s.v En del har skänkts, annat har kastats och sonen har sålt en massa på Tradera.

Ni hör ju själva hur rörigt det låter, men jag tror och hoppas att det kommer att bli bra om  när det blir färdigt.

Mitt i alltihop håller jag på med min KBT-träning. Jag har fått i uppdrag av psykologen att plocka växter jag inte kan namnet på och sen försöka ta reda på vad de heter. Det kan låta lite underligt, men det är riktigt bra för mig faktiskt, eftersom jag koncentrerar mig på vad jag ser runt omkring mig, istället för att fokusera på mina tankar och rädsla för att få ångest.

Den här blomman plockade jag igår. Nån, som vet vad den heter?


Hoppas att ni får en trevlig helg mina vänner!



 
 
UnderCover

UnderCover

14 september 2007 18:32

Blomnamn är inte riktigt min grej, jag tycker "bara" dom är fina :o) Men nå'n av alla kloka här vet säkert.

Hoppas du får en fin kväll

Kram!

http://undercover.bloggagratis.se

 
stina

stina

14 september 2007 19:46

Vilket bra sätt...att plocka dessa blommor. Kramis

http://hemmapalandet.blogspot.com

 
skogsfrun

skogsfrun

14 september 2007 21:19

längtans blåa blomma kanske ;)

http://barasaras.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

14 september 2007 21:45

Jaha jag tycker det ser ut som dom där lila som finns till midsommar men vad dom heter vet jag då rakt inte.
Ha en underbar helg!
Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
helga tittar in

helga tittar in

14 september 2007 21:56

Noll koll här också... Ha en riktigt skön helg!! Kram Helga

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Vita

14 september 2007 22:38

Ser ut som en sorts geranium....släkt med midsommarblomster isåfall...svårt att se om den har blanka blad

 
trollpackan kollar läget

trollpackan kollar läget

15 september 2007 08:41

Njae...inte så bra på blommor..bara de vanligaste..ha ne skön helg! Kram!

http://trollpackan

 
Ingen bild

Millis

15 september 2007 08:52

UnderCover: Samma här, men det kanske kan bli min grej nu då;)
Stina: Ja, jag hoppas och tror det.
Skogsfrun: Kanske det;)
Cina: Hoppas att du får en härlig helg du med.
Helga: Hoppas att du också får en skön helg.
Vita: Tusen tack!!! Nu har jag kollat lite på geranium och det är säkert en sån...har inte hittat exakt den här än, men jag ska kolla vidare.
Kram på er!

 
Erika

Erika

15 september 2007 09:02

Hur uppställt det än kan se ut, så är jag övertygad om att slutresultatet blir väldigt fint. Det är det du få har framför ögonen, så går nog allt som en dans.

Vilket bra sätt att fokusera på något så du sätter din tankverksamhet på annat. Förstår att det har effekt på sikt naturligtvis. Allt kan inte bli positivt med en gång. Men Du ska se med tiden blir allt väldigt bra till slut. Jag tror på Dig!

Kram och ha en bra helg!

http://ericha.bloggagratis.se

 
gulligagumman

gulligagumman

15 september 2007 10:29

Låter väldigt smart det är med blommorna. Finns mycket hjälp att få i olika former som man inte vet om. Ha en mysig lördag!

Kram

http://gulligagumman.bloggagratis.se

 
Vita

Vita

15 september 2007 20:37

Vilka roliga uppgifter man kan få av sina terapeuter. Vita har fått i uppgift att snyta näsan istället för att behärska mig och dra inåt när jag gråter. Det är nog så svårt för en som helst håller ihop och "kan själv". Jag håller inte på med KBT utan med symboldrama....jädrigt roligt och svårt det också.

http://vitabrevis.bloggagratis.se

 
tussegumman

tussegumman

16 september 2007 00:58

Bra att fokusera på något annat och göra lustfyllda saker. På så sätt ger man inte ångesten så mycket utrymme. Den påminner sig så bra själv tyvärr! Ha det gott/Kram Tussegumman

http://tussegumman.bloggagratis.se

 
~Eva~

~Eva~

16 september 2007 11:41

Det hörs som att det råder massor av kreativitet i röran ;*)

Kramen från Eva

http://evasordochbilder.blogspot.com

 
Hannele

Hannele

17 september 2007 18:27

Vi har det rörigt utan nya köksluckor och nytt hobbyrum...

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Ingen bild

Millis

19 september 2007 14:50

Erika: Tack snälla, dina ord värmer gott!
Gulligagumman: Jättesmart faktiskt.
Vita: Symboldrama låter intressant...tror inte att jag har hört talas om det förut.
Tussegumman: Du har så rätt, det är viktigt att man kan fokusera på annat.
Eva: Stämmer bra det;)
Hannele: Det har vi också ibland;)
Kram på er!

 
Filifjonkan

Filifjonkan

27 september 2007 16:10

Å jag tror det är en sorts geranium men det finns många men man behöver känna på bladen om de känns hala och är blanka...men vilket bra tidsfördriv att tänka på sådant trevligt i stället för annat jobbigt..skall Filifjonkan försöka när saknadens tankar knackar på igen...

http://filifjonkan-se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mari-Louise - 27 januari 2010 21:06


...sticklusten igen    Hittills har det, förutom gubbens "gipssocka", blivit ett par mössor och en "halsvärmare".      Den här har jag stickat till en svägerska....      ...den heter Star Crossed Slouchy Beret och jag har stickat den ...

Av Mari-Louise - 16 januari 2010 14:26


...gubbens operation, tack och lov...hoppas att det läker som det ska också.      Han beställde en socka att ha över gipset, så jag stickade den här åt honom, utan att ha en aning om hur stort gips han skulle få. Som tur är passar den bra:-) ...

Av Mari-Louise - 13 januari 2010 22:57


...med hobbyer (heter det så?) förut, eftersom jag har skaffat mig en till    Jag har länge funderat på att försöka göra kort och Piapuma var så snäll att hon kom och hade en liten snabbkurs med mig i mitten av december.    Det här är det fö...

Av Mari-Louise - 9 januari 2010 18:48


...men jag är i alla fall på bättringsvägen    Håll tummarna för att gubben min slipper förkylning nu. Han ska nämligen opereras nästa vecka och det vore ju synd om det blir inställt.    Här kommer ett litet minne från sommaren...tycker att ...

Av Mari-Louise - 7 januari 2010 23:37

Jag har faktiskt klarat mig riktigt bra från förkylningar länge, men nu är det dags igen  ...hostar, nyser, fryser, svettas om vartannat och tycker allmänt synd om mig  själv Nu ska jag ta mig en kopp  och sen ska jag försöka sova lite. ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards