Direktlänk till inlägg 4 juli 2007

Hemma hos mamma

Av Mari-Louise - 4 juli 2007 09:45

Jag tycker att min mammas hem är så charmigt och mysigt. Hon har det ute till försäljning nu och jag tänkte visa några av mäklarens bilder. Tyvärr blev de lite "korniga" när jag var tvungen att spara om dem till GIF-filer.

 Det här är taget i matrummet och så ser man lite av köket.


Matrummet från andra hållet.


Vardagrummet.


Entrén.


Ett av rummen på övervåningen.


Gissa vem, som har virkat dukarna;)


 Min son är hemma hos sin mormor den här veckan och hjälper henne med trädgårdsarbete, fönsterputsning, torkning av målningar m.m Jag är faktiskt väldigt stolt över honom, för vilken 17,5-åring erbjuder sig självmant att hjälpa till med sånt även om de vet att mormor/farmor inte orkar själv?

 
 
Monica

Monica

4 juli 2007 10:42

Jättemysigt, jag gillade entrén:)

http://strumpstickan.blogspot.com

 
Hjördis

Hjördis

4 juli 2007 15:21

Så vackert hem din mor har, mysigt inrett......
Jag gillar verkligen din blogg också den är så vacker med fina fotografier, tillhör en av mina favoriter.
Hoppas din dag är bra, här blåser det och kommer en del regnstänk vilket verkligen behövs, det är i alla fall varmt och det är ju huvudsaken. Ha en fortsatt bra dag,
Kram // Hjördis

http://blogg.passagen.se/tussestina

 
Ingen bild

Millis

4 juli 2007 16:12

Visst är det mysigt!
Hjördis: Tack, vad glad jag blir!
Kram på er!

 
Ingen bild

Filifjonkan säger

4 juli 2007 17:36

Ja det var mysigt verkligen ser så hemtrevligt ut skall hon sälja? Tråkigt för er då.Ja duktig gosse du har som rycker in och hjälper till bara att glädjas

 
stina

stina

4 juli 2007 17:56

Jättefint. Väldigt romantiskt. Puss

http://hemmapalandet.blogspot.com

 
Jenn

Jenn

4 juli 2007 18:53

Jättemysigt var det der,entrén falt jeg for også:)

http://jenn.bloggagratis.se

 
~mormor Eva~

~mormor Eva~

4 juli 2007 21:35

Millis, jag kan komma in över din tröskel, å vad glad jag är :-)
Du förstår, det är vid första bokstaven på spamkoden som det börjar knarra och inte händer nåt på en LÅNG stund, och jag blir väl otålig, men sitt jag och väntar, och väntar...så kommer jag ju in *fnissar gott*

Vilket vackert hem din mamma har.
Och å vad du kan vara stolt över en sån son! Otroligt omtänksamt av honom att hjälpa sin mormor som han gör. Jag blir så glad att läsa om det!

KRAMEN och ~jag är snart här inne igen~

http://kreativalustan.blogspot.com

 
HeiGrim

HeiGrim

4 juli 2007 21:43

Tusen takk for hyggelig kommentar på bloggen min!Flott blogg du har og din mamma har et koselig hjem! Sommerhilsen fra nord- norge badet i sol.....døgnet rundt!

http://heigrim.sprayblogg.no

 
skogsfrun

skogsfrun

5 juli 2007 09:50

Trist att hon ska sälja, är det ditt barndomshem? Såå hemtrevligt och mysigt!

http://barasaras

 
Ingen bild

Millis

5 juli 2007 10:51

Tack allihop för kommentarerna! Kul att ni också tycker att det är mysigt!
HeiGrim: Kul att du också tittade in!
mormor Eva: Vad glad jag blir för att det äntligen funkar!!!
Filifjonkan och Skogsfrun: På ett sätt är det ju trist att hon ska sälja, men hon orkar inte med den stora trädgården längre och dessutom ska hon flytta hit till samma ort, som oss...ska bli jättekul att ha henne i närheten.
Skogsfrun: Det är inte mitt barndomshem, men hon har bott där i 20 år.
Kramar till er allihop!

 
Alma

Alma

10 september 2007 00:48

Tråkigt att din mamma måste sälja sitt underbara hus! Vackert och mysigt. Din son går inte av för hackor!

http://carpediem.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mari-Louise - 27 januari 2010 21:06


...sticklusten igen    Hittills har det, förutom gubbens "gipssocka", blivit ett par mössor och en "halsvärmare".      Den här har jag stickat till en svägerska....      ...den heter Star Crossed Slouchy Beret och jag har stickat den ...

Av Mari-Louise - 16 januari 2010 14:26


...gubbens operation, tack och lov...hoppas att det läker som det ska också.      Han beställde en socka att ha över gipset, så jag stickade den här åt honom, utan att ha en aning om hur stort gips han skulle få. Som tur är passar den bra:-) ...

Av Mari-Louise - 13 januari 2010 22:57


...med hobbyer (heter det så?) förut, eftersom jag har skaffat mig en till    Jag har länge funderat på att försöka göra kort och Piapuma var så snäll att hon kom och hade en liten snabbkurs med mig i mitten av december.    Det här är det fö...

Av Mari-Louise - 9 januari 2010 18:48


...men jag är i alla fall på bättringsvägen    Håll tummarna för att gubben min slipper förkylning nu. Han ska nämligen opereras nästa vecka och det vore ju synd om det blir inställt.    Här kommer ett litet minne från sommaren...tycker att ...

Av Mari-Louise - 7 januari 2010 23:37

Jag har faktiskt klarat mig riktigt bra från förkylningar länge, men nu är det dags igen  ...hostar, nyser, fryser, svettas om vartannat och tycker allmänt synd om mig  själv Nu ska jag ta mig en kopp  och sen ska jag försöka sova lite. ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards